رييس جمهور با بيان اينكه آزادگان عزيز ايران اسلامي با همان روحيه دوران دفاع مقدس و ايام اسارت، در جهت ساختن و رشد و تعالي كشور آماده تلاش و مجاهدت هستند، اظهار داشت: امروز دوراني است كه ايران بايد آباد و عزيز باشد چرا كه پيشرفت ملت ايران به معناي برافراشتن پرچم توحيد در جهان است.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري،‌ محمود احمدي‌نژاد در ديدار جمعي از آزادگان دفاع مقدس با بيان اينكه عاشورا و كربلا همواره در زندگي و هستي جاري است، گفت: آزادگي آزادگان مولفه مهم و اثر گذاري است چرا كه ايمان، معنويت و ايستادگي آنان، در راستاي پيام عاشورا و در خط امام عصر (عج) بود.
 
رييس‌جمهور تصريح كرد: مطمئناً امروز هر كسي در اين خط قرار داشته باشد زنده و پويا بوده و با آرمان ها و فطرت انقلاب سنخيت دارد به گونه اي كه با گذشت 22 سال از آزادگي آزادگان عزيز، همچنان خاطرات آنان شيرين و ماندگار است.
 
احمدي‌نژاد گفت: بي ترديد اگر انسان در تمام لحظات عمر خود در خط امام و در مسير حقيقت و پيام عاشورا ايستادگي و حركت كند، پيروز و جاودان خواهد بود.
 
رييس‌جمهور با تاكيد بر حفظ روحيه ايثارگري و جاري كردن آن در تمام شئونات زندگي، يادآور شد: امكانات و رفاه مالي زماني ارزشمند است كه در مسير تعالي انسان و در راه خدا، خط امام عصر (عج) و آرمان ها و عقيده باشد، در غير اين صورت ارزشي نخواهد داشت.
 
وي با بيان اينكه آزادگان بايد قدر و ارزش مدال آزادگي خود را بدانند، آن را نشانه اي براي قرار داشتن در خط امام حسين (ع) توصيف و تاكيد كرد: نام آزادگان ايران عزيز به واسطه ايمان و ايستادگي آنها در زمره عاشوراييان ثبت شده است.
 
رييس‌جمهور همچنين با بيان اينكه در دوره اي وظيفه ملت، پيگيري آرمان هاي جنگ و جبهه و اسارت بود ، خاطر نشان كرد: امروز دوراني است كه ايران بايد بيش از پيش آباد و عزيز باشد چرا كه امروز پرچم مكتب حسيني در اين سرزمين بالا رفته و هرچه برافراشته تر باشد، ما پيروز خواهيم بود.
 
رييس شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به وجود مشكلات و فشارهاي دشمنان در مسير پيشرفت و آباداني كشور، گفت: همواره در مسير رشد و تعالي يك ملت، دست انداز ، سختي ، موانع و فشار وجود دارد اما راهي جز ايستادن در برابر اين مشكلات وجود ندارد و اين موضوعي است كه ملت ايران از امام حسين (ع) آموخته است.
 
احمدي‌نژاد با بيان اينكه به لطف خدا و با همت و تلاش ملت ايران و مسوولان در نهايت از مشكلات دشمن ساخته عبور خواهيم كرد، گفت: امروز آزادگان با حفظ روحيه ايثارگري پس از تحمل چندين سال اسارت در بخش هاي مختلف علمي، اقتصادي، فرهنگي و سياسي كشور حضور دارند و بدنبال پيشرفت و آباداني كشور خود هستند.
 
وي تصريح كرد: بايد به گونه اي برنامه ريزي و تلاش شود كه مجموعه آزادگان بتوانند با روحيه جهادي خود در بخش هاي مختلف حضور داشته و احساس كنند كه به آنان توجه جدي مي شود.
 
احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به حادثه عظيم كربلا و در بيان اهميت و نقش كليدي واقعه عاشورا و ذكر و نام امام حسين (ع) در مسير مكتب توحيد و انبياء الهي گفت: روز عاشورا بالاترين درجه عشق و محبت بوده كه در آن آگاهي و علم به طور حداكثري تجلي مي يابد؛ روز عاشورا سرشار از نور ، بيداري ، آگاهي و مرزبندي است چرا كه امام تجلي رأفت ، لطف، عشق خدا به خلق و علم و رزاقيت خداوند است.
 
رييس‌جمهور با اشاره به اينكه در صحنه كربلا و حادثه عاشورا مرز باريك و دقيق ميان حركت به سمت كمال و سقوط به ذلت به وضوح نمايان است، گفت: عاشورا يك دوره كامل مكتب ، توحيد، عدالت ، امامت، رسالت و معاد است.
 
احمدي‌نژاد با بيان اينكه ايثاري بالاتر از آنچه كه در عاشورا به وقوع پيوست در تاريخ نبوده و نخواهد آمد، اظهار داشت: آزادگي و اسارت اهل بيت (ع) به واسطه اينكه راه هدايت را به بشريت نشان داده و رسالت پيامبران را معنا و مفهوم مي بخشد، زيباست.
 
رييس‌جمهور خاطر نشان کرد: حركت امام عصر (عج) براي عرضه و حاكميت حقيقت عاشورا و امام حسين (ع) به جهانيان است و او با پرچم يالثارات الحسين (ع) مي آيد تا ريشه هاي سقوط انسان را سوزانده و آنان را به حقيقت انسانيت و خدا بازگرداند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار