عضو کميسيون و بهداشت و درمان مجلس از بررسي لايحه اصلاح قانون تنظيم خانواده و لغو ممنوعيت بيمه فرزند چهارم خانواده‌ها در جلسه عصر روز گذشته (يکشنبه) اين کميسيون خبر داد.

عبدالرحمان رستميان نماينده مردم دامغان در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران در تشريح جلسه عصر روز گذشته (يکشنبه 3 دي‌ماه) کميسيون بهداشت و درمان، گفت: در اين نشست، رئيس سازمان داوطلبان جمعيت هلال احمر گزارشي از عملکرد سازمان متبوعش به اعضاي کميسيون ارائه کرد.

وي افزود: در اين جلسه همچنين لايحه اصلاح قانون تنظيم خانواده که به موجب آن ممنوعيت شامل بيمه فرزند چهارم مي‌شود، بررسي شد تا نهايتا در دستور کار صحلن علني قرار گيرد.

عضو کميسيون بهداشت و درمان با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري مبني بر اصلاح قانون تنظيم خانواده، اظهار داشت: اعضاي کميسيون مجلس به لايحه دولت يک ماده الحاق کرده که براساس آن مرخصي زايمان از 6 ماه به 9 ماه افزايش يافت و در عين حال مقرر شد که همسر خانم نيز براي کمک به همسر خود به مرخصي 2 هفته‌اي برود.

وي در ادامه تصريح کرد: بررسي طرح حمايت از کودکان و همچنين بررسي نقشه راه کميسيون بهداشت و درمان از ديگر دستور کارهاي اين کميسيون بوده است.
 
انتهاي پيام/ش
برچسب ها: کمیسیون ، فرزند ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار