متاسفانه در چند سال اخير تئاتر ما از پشتوانه فكري خوبي بهره مند نيست.

 سپند امير سليماني در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران در خصوص ميزان تاثيرگذاري تئاتر در شكل گيري اتاق فكري جامعه گفت: هر كار بصري چون تئاتر و نقاشي قادر است انسان را به تفكر وادار كند.
وي در ادامه افزود: هر كار بصري داراي بخش مفرح است كه چه بهتر اگر اين بخش هم مخاطب را به تفكر وادار كند.
اميرسليماني بيان كرد: هنرمند با انتقال يكسري موضوع در آثار نمايش مخاطب را به تفكر وا مي‌دارد.
وي تصريح كرد: من شخصاً معتقدم آثار نمايش طنز روي مخاطب بيشترين تاثير را دارد اما متاسفانه اين اواخر ما كارهاي زيادي داشتيم كه هيچ پشتوانه متفكرانه اي نداشتند.
اين بازيگر تئاتر در خصوص نقش رسانه ها در گسترش و شكل گيري تئاتر گفت: رسانه ها نقش پررنگي دارند اما در صورتي كه مردم هم در اين امر آ‌ن ها را ياري دهند.
وي اظهار كرد: متاسفانه اكنون ارتباط مردم با كتاب، تئاتر و سينما به حد فاجعه رسيده كه يك بخش آن به مسئولان و بخش ديگر به مشكلات زندگي مربوط مي شود و تنها يك عزم ملي قادر به جذب مردم به سمت آنها است.
سپند اميرسليماني در خصوص توانايي تئاتر در جهت ارتقاي سطح فرهنگ جامعه عنوان كرد: تاثير تئاتر در اين امر خيلي كم است و به حدي نيست كه بتوان گفت اتفاق خاصي در جامعه رقم زده است.
وي در پايان در خصوص نبود جايگاه ويژه براي تئاتر خاطرنشان كرد: ارتباط مردم در حال حاضر با مقوله اي به نام هنر اعم از تئاتر، سينما رو به تنزل رفته است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار