توليد چاي در سراشيبي سقوط

مديرعامل اتحاديه چايکاران شمال کشور گفت: در حالي که پيش بيني مي شد امسال 150 هزار تن برداشت چاي داشته باشيم به علت بروز برخي مشکلات اين ميزان تنها به 110 هزار تن رسيد.

مصطفي نصرالهي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، افزود: پرداخت نشدن بدهي هاي قبلي چايکاران از عواملي بود که باعث شد ميزان بهره وري در برداشت چاي کاهش يابد و با توجه به اينکه بهره وري ما تنها در 2 استان گيلان و مازندران است، به دليل اينکه از بخش توليد اوليه يعني باغ هيچ حمايتي صورت نمي گيرد، آمار توليد چاي کشور سال به سال کاهش مي يابد.

مديرعامل اتحاديه چايکاران شمال کشور همچنين با اشاره به صادرات محدود چاي به کشورهاي حاشيه درياي خزر گفت: ما براي آغاز دوره جديد بهره وري حدود 4ماه فرصت داريم و براي اينکه در دوره ي جديد با شکست ديگري روبرو نشويم آمادگي کامل با همکاري 40 هزار سهام دار وجود دارد و از محل اعتباراتي که براي زراعت باغات در نظر گرفته شده اقدامات اساسي صورت بگيرد.

نصرالهي در پايان گفت: با توجه به قول وزير جهاد کشاورزي در تيرماه سال 90 مبني بر تأسيس صندوق اتحاديه چايکاران و پيشنهاد 200 ميليون توماني که ما براي افتتاح اين صندوق ارايه کرديم تا امروز اين صندوق راه اندازي شده و کشاورزان همچنان براي دريافت تسهيلات با مشکلات و چالش هايي مواجه هستند./عب
برچسب ها: چای ، سقوط ، باغ ، زراعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار