عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: تاريخ جديد در مصر با شرکت تمامي گروه‌ها به تصويب قانون اساسي منجر خواهد شد .

عوض حيدرپور نماينده مردم شهرضا و سميرم در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با اشاره به موافقيت 57 درصدي مردم با پيش نويس قانون اساسي مصر در ده استان اين کشور در مرحله نخست اظهار داشت: قانون اساسي جديد مصر، شريعت اسلام را به عنوان منبع اصلي قانون‌گذاري در اين کشور تعيين کرده که اين امر منجر به اعتراض برخي از احزاب و مردم شده بود.

وي با اشاره به اينکه در همه پرسي مصر تمام گروه‌هاي موافق و مخالف مرسي شرکت کرده‌اند، تصريح کرد: تاريخ جديد در مصر با شرکت تمامي گروه‌ها به تصويب قانون اساسي منجر خواهد شد.

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينکه نتايج نهايي و رسمي همه پرسي پس از پايان مرحله دوم اعلام خواهد شد، اظهار داشت: مرحله دوم اين همه‌پرسي امروز دوم دي در 17 استان باقي مانده مصر برگزار خواهد شد.

حيدرپور همچنين بيان کرد: مشارکت مردم در همه پرسي قانون اساسي مصر مي‌تواند در تحقق آرمان‌هاي انقلاب به مردم کمک کند.

نماينده شهرضا و سميرم با تاکيد بر اينکه مردم مصر با مشارکت در همه پرسي نشان دادند که همچنان بر آرمان‌هاي خود پايبند هستند افزود: قانون اساسي جديد به مصر مشروعيت خواهد داد.

وي با اشاره به اينکه سياست‌هاي آمريکا و رژيم صهيونيستي در مصر  شکست خورده است  خاطر نشان کرد: آمريکا و رژيم صهيونيستي بيش از همه از تحولات مصر متضرر شده‌ و از شکل‌گيري آرامش و امنيت در مصر نگران است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: مصر ، آرامش ، ثبات ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار