لیگ منطقه ای بوکس همچنان ادامه دارد اگرچه رقابت های منطقه 5 با معرفی قهرمانان در 10 وزن به پایان رسید اما هنوز رقابت در مناطق دیگر انجام نشده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران فدراسیون بوکس کشورمان با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کند مشکلاتی که مهمترین آن مسائل مالی و کمبود بودجه است.

مشکلات مالی باعث شده است تا بسیاری از هیئت های بوکس استان ها فعالیت چندانی نداشته باشند بسیاری از بوکسورها نیز به علت مشکلات مالی فرصت حضور و فعالیت مستمر و تمرکز کافی در این رشته را ندارند.

برگزاری لیگ بوکس نیز به علت همین مسائل مالی در هاله ای از ابهام است و البته مسئولان فدراسیون درصددند تا دوباره ایگ کشوری را راه اندازی کنند.

در این میان اما از چند روز پیش مسابقات لیگ منطقه ای آغاز شد.

لیگی که با تقسیم استان های کشور به 6 منطقه انجام می شود در هر منطقه چند استان به میزبانی یکی از استان ها بوکسورهایشان را به مصاف هم می فرستند.

اگرچه فدراسیون به صورت صریح در خصوص دعوت منتخبان به اردوی تیم ملی صحبتی نکرده است اما استفاده مربیان و سرمربیان تیم ملی بوکس از پدیده های لیگ منطقه ای قطعی است اما هنوز بسیاری از هیئت استان ها از هدف برگزاری مسابقات منطقه ای بی اطلاعند.

بسیاری از استان ها هنوز اردوی آمادگی تشکیل نداده اند شدت مشکلات مالی در برخی استان ها تا حدی زیاد است که شرط گذاشته اند برای حضور در مساباقت منطقه ای ابتدا باید مشکلات مالی آنها توسط مسئولان حل شود.

مسابقات لیگ منطقه ای در اولین منطقه که 5 بود با حضور استان های خوزستان، فارس، اصفهان، کهکلویه و بویراحد و چهارمحال و بختیاری انجام شد و در 10 وزن قهرمانان مشخص شدند این مسابقات به میزبانی خوزستان و در شوشتر برگزار شد و خوزستانی ها با 3 قهرمان در 3 وزن پرافتخارترین بودند.

مسابقات منطقه ای در مناطق دیگر نیز گفته مسئولان فدراسیون تا قبل از سال 1392 به پایان می رسد.

این در حالی است که اردوهای آمادگی تیم ملی بوکس بزرگسالان به صورت متوالی در حال برگزاری است بزرگسالان هرچند روی یکبار وقفه و استراحتی به کار خود می دهند و سپس تمرینات و اردو را از سر می گیرند.

مسابقات لیگ منطقه ای اگرچه مدت زمان بسیار کوتاهی دارد و کمتر از یک هفته به پایان می رسد ولی برای پویایی و تداوم رقابت میان بوکسورها الزامی است چراکه رشته ای که درون آن رقابت های متوالی و پیوسته با هدف گذاری متفاوت وجود نداشته باشد به سراشیبی سقوط می رود.

لیگ منطقه ای بوکس حساسیت های زیادی دارد چراکه قرار است منتخبان مناطق نیز در انتها گردهم آیند تا برترین برترین ها نیز انتخاب شود بنابراین در حال حاضر مسابقات لیگ منطقه ای بوکس حساس ترین رویداد داخلی بوکس کشور است./مح

برچسب ها: بوکس ، منطقه ، رقابت ، فدراسیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار