معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان بر خرید مصالح ساختمانی استان از سوی مسئولان دستگاه‌های اجرایی و پیمانکاران ساختمانی تاکید کرد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، ارسلان ازهاری شنبه ‌شب در ششمین جلسه کارگروه اقتصادی استان کردستان، گفت: خرید مصالح ساختمانی خارج از استان برای برخی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی و پیمانکاران به یک فرهنگ تبدیل شده و لازم است تفکر خرید مصالح داخلی جایگزین آن شود تا زمینه تسریع رشد و توسعه استان فراهم آید.

این مسئول مشخصه اصلی خوشه‌های صنعتی را تمرکز جغرافیایی عنوان کرد و گفت: خوشه‌های صنعتی در برخی از فعالیت‌های انجام‌شده می‌توانند موجب صرفه‌جویی در قیمت تمام شده شوند و از یک سیستم تهیه مواد اولیه و بازاریابی مشترک استفاده کنند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان بر ضرورت عملیاتی شدن این طرح به طور کامل در استان تأکید کرد و ادامه داد: این طرح از سه سال قبل شروع شده و لازم است این تفکر برای اجرای موارد مشخص‌شده به مرحله عملیاتی برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شناسایی 19 خوشه در استان و خوشه فرش و بافته‌های داری به عنوان یکی از خوشه‌های اولویت‌دار استان، بیان داشت: فرش در گذشته کالایی سرمایه‌ایی محسوب می‌شد، اما در حال حاضر کالایی مصرفی محسوب می‌شود و با گذشت چند سال از مصرف آن بر خلاف گذشته ارزش پولی آن کاهش می‌یابد.

ازهاری با اشاره به شناسایی 90 هزار بافنده فرش در استان بر ساماندهی این بافندگان در قالب تشکل‌های تعاونی و با نظارت یک دستگاه متولی واحد تأکید کرد.

تاکید بر عملیاتی شدن مناطق ویژه اقتصادی کردستان

وی با اشاره به اهمیت احداث مناطق ویژه اقتصادی بانه و مریوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مجموعه مدیران استانداری را عملیاتی شدن این دو منطقه عنوان و اضافه کرد: اولویت سرمایه‌گذاری در این دو منطقه با بخش خصوصی است و امیدواریم ردیف اعتباری خوبی را نیز برای زیرساخت‌های آن فراهم کنیم.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان، مصالح ساختمانی تولید شده استان در خوشه را شن و ماسه، قطعات بتنی، بتن آماده و بلوک پلی استایرن عنوان کرد و گفت: یکی از ویژگی‌های خوشه مصالح ساختمانی کردستان پراکندگی آن در سطح استان است که باید به این امر توجه کرد.

ازهاری اذعان داشت: بر اساس پیش‌بینی، خوشه تولید مصالح ساختمانی کردستان تا افق 1395 باید به یک قطب اصلی تولید در غرب کشور با ویژگی‌های افزایش سهم بازار داخل استان تا میزان 100 درصد، افزایش 20 درصد سود، به دست آوردن 10 درصد از سهم بازار عراق، کاهش قیمت تمام شده به میزان 30 درصد و  تولید مصالح جدید ساختمانی بر پایه مصالح سبک برسد./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.