عضو هيات رئيسه کميسيون اجتماعي در مجلس گفت: اقداماتي که از جانب دولت براي ايجاد اشتغال صورت گرفته در تک رقمي شدن نرخ بيکاري موثر نيست و لازم است برنامه‌ريزي دقيقتري صورت گيرد.

محمد اسماعيل سعيدي نماينده مردم تبريز، آذر شهر و اسکو در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به اينکه وضعيت اشتغال‌زايي در کشور مطلوب نيست، گفت: با توجه به شرايط فعلي کشور و وضعيت مراکز توليدي مي‌توان به روشني دريافت که اشتغال‌زايي در وضعيت مطلوبي نيست.

وي در ادامه با بيان اينکه زمينه‌هاي اشتغال‌زايي فراهم نشده است، افزود: بايد براي بهره‌گيري از نيروهاي جوان و تحصيل کرده برنامه ريزي دقيق صورت گيرد که تاکنون محقق نشده است.

عضو هيات رئيسه کميسيون اجتماعي مجلس تصريح کرد: بيشتر اقدامات دولت در زمينه ايجاد اشتغال به صورت مسکن بوده و بايد اقدامات موثرتري در اشتغال‌زايي که مستلزم حمايت بيشتر در امر توليد و صنعت و کشاورزي است، صورت گيرد.

وي با بيان اينکه بيکاري با بزهکاري‌هاي اجتماعي رابطه مستقيم دارد، اظهار داشت: اشتغال دائمي و امنيت شغلي زمينه‌اي بروز بزهکاري‌هاي اجتماعي را کاهش داده و امنيت و سلامت خانواده را تضيمن مي‌کند.

سعيدي با بيان اينکه در کشور زمينه‌اي مطلوبي در ايجاد اشتغال وجود دارد، بيان داشت: چهار فصل بودن کشور و وجود استعدادهاي فراوان در عرصه کشاورزي است که مي‌توان با سرمايه‌گذاري در اين بخش زمينه‌هاي اشتغال تعداد زيادي از افراد بيکار را فراهم آورد.

نماينده مردم تبريز در پايان با اشاره به اينکه واحدهاي توليدي از 60 درصد ظرفيت خود استفاده مي‌کنند، عنوان کرد: بايد با حمايت بيشتر بخش توليدي کشور و حل مشکلات متعددي نظير کمبود نقدينگي، از 100 درصد ظرفيت اين واحدها استفاده کرد که دولت و مجلس بايد به صورت جدي‌تري به اين موضوع بپردازند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: بیکاری ، اشتغال ، دولت ، اقدامات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار