سخنگوي کميسيون اجتماعي مجلس از بررسي موضوع اشتغال در جامعه با حضور عبدالرضا شيخ الاسلام وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي در اين كميسيون خبر داد.

 
سيد امير حسين قاضي زاده هاشمي نماينده مردم مشهد و كلات در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه مركز آمار  و وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي گزارشي مبني بر ايجاد 400 الي 600 هزار شغل در کشور ارائه داده‌اند، گفت: از وزير تعاون دعوت شده تا براي بحث و تبادل نظر درمورد ايجاد فرصتهاي اشتغال جوانان در کميسيون حضور يافته و به ارائه توضيحاتي به نمايندگان پيرامون اين موضوع بپردازد.

وي در ادامه افزود: نمونه ايده آل در زمينه پايداري شغل  اين است که افراد در شغل مورد نظرشان پايداري داشته و از اينكه شغل خود را بعد از گذشت چند ماه از دست بدهند، هراسي نداشته باشند.


سخنگوي كميسيون اجتماعي همچنين استاندارد جهاني در زمينه ايجاد اشتغال را توجه به حوزه توسعه مهارت عنوان و تصريح کرد: کشورهايي مانند چين با افزايش مهارت و تخصص گرايي در مشاغل موفق شده‌اند به رشد سريعي دست يابند كه قطعا برخورداري از چنين فاکتورهايي مي تواند به صاحبان مشاغل در كشور ما براي نيل به اهداف عالي توسعه شغلي و به تبع آن رشد اجتماعي كمك كند.

قاضي زاده در ادامه با بيان اينکه موضوع اشتغال از اواسط عمر مجلس هفتم پيگيري شده و اكنون به نتايج خوبي رسيده ، خاطر نشان کرد: بايد تلاش شود مدل سرمايه گذاري تغيير کند و به سمت بنگاه هاي موفق و سودزا پيش برود.

وي با بيان اينكه موضوع کار و اشتغال موضوعي نيست که با بررسي يک يا دو هفته اي حل شود، افزود: کميسيون اجتماعي مجلس در دو قالب بررسي طرح ها و لوايح و همچنين پيگيري مصوبات قانوني در زمينه اشتغال تلاشهاي خوبي را صورت داده و گام بلندي را در برنامه پنجم توسعه در خصوص ايجاد اشتغال برخواهد داشت.

نماينده مردم مشهد در مجلس در پايان ابراز اميدواري کرد که داده هاي آماري مركز آمار و وزارت کار در خصوص اشتغال صحيح بوده باشد و تمام ارگانهاي ذيربط براي كاهش نرخ بيكاري و افزايش ميزان بيكاري خصوصا در ميان جوانان تلاش كنند.
/س2



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار