استاندار اردبیل از تصویب اجرای 26 طرح بالای پنج میلیارد ریال در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / اكبر نیكزاد در جلسه كارگروه توسعه بخش كشاورزی استان افزود: دو طرح از اردبیل ، هفت طرح از مشگین شهر ، دو طرح از نمین ، دو طرح از كوثر ، چهار طرح از نیر ، شش طرح از خلخال ، دو طرح از سرعین و یك طرح از پارس آباد می باشد.

وی گفت: این طرح ها بیشتر مربوط به خرید ماشین آلات كشاورزی ، احداث و توسعه واحد مرغ گوشتی ، پروار بندی گوساله ، پرورش ماهیان سرد آبی و احداث گلخانه صیفی جات است كه به تصویب كارگروه توسعه بخش كشاورزی استان رسید.

استاندار اردبیل در مورد طرح های زیر 500 میلیون ریال مصوب در كارگروه های شهرستان های استان اظهار كرد: در این زمینه 433 طرح طی دو هفته گذشته با اشتغال زایی 440 نفر توسط كارگروه های شهرستان ها مصوب و برای تایید نهایی به كارگروه استان ارجاع و مورد تصویب قرار گرفت.

نیكزاد عمده طرح ها را احداث و توسعه باغ ، پرورش گاو شیری ، احداث دامداری كوچك روستایی ، پرورش زنبور عسل ، برق دار كردن چاه كشاورزی ، بهتر كردن مصرف سوخت مرغداری ، احداث ذرت خشك كن و مركز جمع آوری شیر بوده است.

وی افزود: 670 میلیارد ریال تسهیلات از طریق صندوق توسعه ملی با نرخ 13 درصد به عنوان تسهیلات سرمایه در گردش به متقاضیان پرداخت می شود.

نیکزاد گفت: در شرایطی كه بسیاری از استان ها از این تسهیلات بی بهره هستند در استان اردبیل با همكاری شش بانك عامل تسهیلات صندوق توسعه ملی به شكل مناسب بین متقاضیان واجد شرایط توزیع می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود رتبه استان اردبیل را در پرداختی های طرح در جایگاه 15 كشوری دانست و افزود: طرح های معرفی شده مطلوب بوده و در این زمینه رتبه هشتم كشوری و در مصوب شدن طرح ها در بانك كشاورزی رتبه 12 را كسب كرده ایم/س

برچسب ها: اردبیل ، اجرای ، طرح ، بالای ، پنج ، میلیارد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.