یکی از نمایندگان پارلمان اروپا فاش کرد، مقامات بحرینی به وجود زندانیان سیاسی در این کشور و شلیک گلوله های جنگی به سوی تظاهرکنندگان اعتراف کرده اند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، به نقل از شبکه تلویزیونی اللولوة ، ریچارد هولیت از نمایندگان پارلمان اروپا فاش کرد ، خالد بن علی آل خلیفه وزیر دادگستری بحرین در حالی به وجود زندانیان سیاسی در این کشور اذعان کرده که خالد بن احمد وزیر خارجه این کشور بار دیگر بر مخالفت با گفتگو با مخالفان تاکید کرده است .


از سوی دیگر وزیر کشور بحرین نیز به استفاده از گلوله های جنگی ضد تظاهر کنندگان اعتراف کرده است .

ریچارد هولیت از نمایندگان پارلمان اروپا که به بحرین سفر کرده است، تصریح کرد از وزیر دادگستری بحرین سوالاتی در این خصوص اوضاع بحرین پرسیده است و وقتی زمان پرسش درباره نقضها وتخلفات رسیده سه بار سوال خود را تکرار کرده اما به جوابی نرسیده است .


هیات پارلمان اروپا در عین حال از همه طرفهای سیاسی خواست فضا را برای گفتگو و اعتماد سازی مهیا کنند تا شاید شکافهای بوجود آمده درپی بحران ترمیم شود .


هیات پارلمان اروپا با مجلس مشورتی و مجلس نمایندگان و برخی از وزراء ، مقامات عالیرتبه و جمعیتهای سیاسی دیدار کرد و به اظهارات برخی از فعالان حقوق بشر از جمله نقض حقوق پزشکان و معلمان گوش فراداد .


این منبع افزود : هیات پارلمانی اروپا توانسته است با نبیل رجب فعال حقوقی و عبدالهادی الخواجه و همچنین ابراهیم شریف رئیس جمعیت وعد دیدار کند .

این هیات آزادی همه زندانیان سیاسی و بازنگری در تصمیم سلب تابعیت از برخی بحرینی ها را خواستار شد .

هیات اروپایی بر حق مشروع ملت بحرین در برگزاری تظاهرات و تجمعات و تکثر رسانه ها تاکید کرد.

این هیات بازخواستها و پرسش درباره تخلفات را یکی از عناصر اساسی برای تحقق عدالت و آشتی دانسته است و اجرای توصیه های کمیته حقیقت یاب بسیونی را بر اساس یک جدول زمانبندی خواستار شد .

در همین حال ریچارد هولیت تاکید کرد گزارشهای دریافتی از زندانیان و برخی موسسات و سازمانهای ذیربط از وجود شکنجه خبر می دهد. وی فاش کرد وزیر دادگستری بحرین به وجود زندانیان سیاسی اعتراف و از پاسخ به سوالی درباره مجازات عاملان تخلفات شانه خالی کرده است.
برچسب ها: اعتراف ، بحرین ، حقوق بشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار