يک منبع مطلع در تاجيکستان اعلام کرد دولت اين کشور به اپراتورهاي اينترنت در اين کشور دستور داده است پايگاه اينترنتي توييتر را مسدود کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، "آصم الدين آتويف" رئيس اتحاديه اپراتورهاي اينترنت تاجيکستان اعلام کرد:سرويس ارتباطاتي دولت فهرستي طولاني از 131 پايگاه اينترنتي را در اختيار اپراتورها قرار داده است که دسترسي به آنها بايد از روز دوشنبه مسدود شود.

آتويف گفت: اين فهرست شامل پايگاههاي اينترنتي اجتماعي است که کاربران اينترنت در تاجيکستان از جمله مقامات دولتي به شدت از آن استفاده مي کنند.
 
پايگاه اينترنتي کونتاکت(در تماس) و اودنوکلاسنيکي(همکلاسي) از جمله محبوبترين پايگاههاي اجتماعي در روسيه هستند که بسياري از کاربران کشورهاي عضو اتحاد جماهير شوروي سابق از آن استفاده مي کنند.

آتويف گفت: ما معياري را که بر اساس آن اين فهرست تدوين شده است درک نمي کنيم و نمي دانيم آنها با اين اقدامات به دنبال چه هدفي هستند. واحد ارتباطات دولت در نامه خود براي مسدود شدن اين پايگاهها هيچ دليلي را مطرح نکرده است.

هيچ يک از مقامات اين واحد نيز براي اظهارنظر در دسترس نيستند. اين کشور آسياي ميانه که با افغانستان هم مرز است اين ماه ممنوعيت استفاده از فيس بوک را که از اواخر نوامبر مسدود شده بود لغو کرد.

واحد ارتباطات دولت تاجيکستان اعلام کرد فيس بوک به سبب ارسال مطالب کذب و توهين به سران و مقامات دولت توسط کاربران مسدود شده بود.

تاجيکستان سال آينده انتخابات رياست جمهوري برگزار مي کند و بسياري نگرانند مقامات کنترل هاي خود را بر اينترنت تشديد کنند.

نورالدين کارشيبويف رئيس اتحاديه ملي رسانه هاي مستقل تاجيکستان گفت: انتخابات رياست جمهوري بعدي در نوامبر سال دو هزار و سيزده برگزار مي شود و بر اين اساس کنترل هاي شديدتري بر منابع اينترنتي و رسانه هاي مستقل اعمال مي شود.
برچسب ها: توییتر ، تاجیکستان ، مسدود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار