"تيري ميسان" پژوهشگر و کارشناس فرانسوي در امورخاور میانه در مصاحبه با نشريه صرب "ژئوپوليتيكا" در مورد بحران سوريه و تهديدات رژيم صهيونيستي عليه ايران صحبت كرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "ولتر نت"،  وي در بخشي از اين مصاحبه در مورد علت مداخله غربي ها در امور سوريه مي گويد "هر یک از دولتهای آمریکا، فرانسه، انگلیس، عربستان سعودی و قطر از تقویت تروریست ها و ایجاد آشوب در سوریه منافع خود را دنبال می کنند که در برخی موارد نیز ممکن است با منافع طرف دیگر در تضاد باشد. با این حال در سطح سیاسی هدف اصلی تمامی این دولتها تلاش در جهت در هم شکستن محور "مقاومت" در مقابل صهیونیسم است که از ایران آغاز شده و عراق، سوریه، حزب الله لبنان و فلسطین را در بر می گیرد. آنان می خواهند نقشه خاورمیانه را از نو پی ریزی نمایند". 

وي همچنين مي افزايد "با این وجود، مهمترین مسئله در این میان عامل "اقتصادی" است که نقش ایفا می کند: بزرگترین ذخائر گاز جهان در جنوب شرقی مدیترانه کشف شده اند. مرکز این منابع زیرزمینی در نزدیکی شهر حمص در سوریه است". 

در پاسخ به اين پرسش خبرنگار که "آیا هدف بعدی غرب ایران است و کشورهای غربی قصد ایجاد ناآرامی در ایران و سپس تجاوزی نظامی را دارند؟" میسان پاسخ می دهد "فراموش نکنید که ایران حامل یک انقلاب است. ایران تنها کشور بزرگی است که یک مدل جایگزین در سازماندهی اجتماعی در مقابل شیوه زندگی آمریکائی ارائه داده است. ایرانیان مردمانی معنوی اند و در مقابل سختی ها مقاومت می کنند. آنان شیوه مقاومت را به اعراب آموخته اند و با پروژه های صهیونیستی نه تنها در منطقه که در کل جهان مخالفت می کنند". 

وي همچنين  در مورد تهديدات رژيم صهيونيستي عليه جمهوري اسلامي مي گويد "علیرغم هیاهوهای ایجاد شده، رژیم صهیونیستی توان حمله به ایران را ندارد. آمریکا نیز از این کار منصرف شده است. ایران کشوری با 75 میلیون جمعیت است. هر یک از ایرانیان حاضرند در راه میهن شان جان خود را فدا کنند. برخلاف ایران، رژیم صهیونیستی جوانانی بی تجربه دارند که تنها تجربه شان در آزار و اذیت فلسطینیان است. آمریکا نیز مملو از جوانان بیکاری است که قصد ندارند کشته شوند تا مدالی بی ارزش دریافت کنند".
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار