دبير جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه زنجان گفت: کرسی‌های آزاداندیشی باید به مرکز تولید فکر و نظریه‌پردازی در دانشگاه‌ها تبدیل شوند.

 صمد بهنام در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به ضرورت برگزاري کرسي‌هاي آزاد انديشي در دانشگاه‌ها اظهارداشت: کرسی‌های آزاد اندیشی در واقع مکانی برای تولید علم و دانش است که باید به صورت فراگیر و گسترده در سطح دانشگاه‌های کشور برگزار شود.

وي ادامه داد: برگزاري کرسي‌هاي آزاد انديشي به معناي حرکت سياسي نيست، بلکه بايد باعث تحول و پيشرفت در علوم به وي‍ژه علوم انساني شود.

اين فعال دانشجويي رویکرد برگزاري کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها را يک رویکرد علمی دانست و تصریح کرد: کرسی‌های آزاد اندیشی باید با رویکرد علمی توسط اساتید و دانشجویان در رشته‌های مختلف و به شکل آزاد و حتي بدون هیچگونه تعصبی برگزار شود.

بهنام در ادامه تاکيد کرد: کرسی‌های آزاداندیشی باید به مرکز تولید فکر و نظریه‌پردازی در دانشگاه‌ها تبدیل شوند.

 دبير جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه زنجان با اشاره به عدم تحقق تاکيدات مقام معظم رهبري در راستاي نحوه برگزاري کرسي‌هاي آزاد انديشي خاطر نشان کرد: متاسفانه با وجود اينکه مقام معظم رهبری بارها بر برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی تاکید داشته‌اند ولي به صورت یک گفتمان و روش علمی مناسب در دانشگاه‌ها تبدیل نشده است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: دانشگاه ، دستور ، رهبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار