بیش از 400 خاخام و واعظ مذهبی و دانشجوی فقه یهودی در واشنگتن نسبت به تصمیم نتانیاهو در مورد گسترش شهرک سازی های صهیونیستی در کرانه غربی و شرق بین المقدس ابراز نگرانی کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري "پيس ناو"، آنان در نامه ای به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، به وی هشدار دادند که ادامه شهرک سازی ها امید به صلح با فلسطینیان و راه حل دو دولت فلسطینی – صهیونیستی را از بین می برد و همین طور به روابط آمریکا و رژیم صهیونیستی نیز آسیب می زند. 

در بخشی این نامه آمده است: "هراس ما از آن است که ادامه شهرک سازی را حل صلح آمیز را نابود سازد. در شرایط کنونی اراضی فلسطینیان اشغال شده و حقوق بشر در مورد آنان نقض شده است".  
 
آنان در ادامه به نتانیاهو متذکر شده اند که "تورات" یهودیان را به حفظ صلح و آرامش فراخوانده چنانچه در بخشی از این کتاب آسمانی آمده است: "ای مریدان هارون، عاشقانه صلح را دوست داشته باشید و در جهت تحقق آن بکوشید، بشریت را دوست بدارید و آنان را به تورات نزدیک سازید". 

آنان در بخش پایانی نامه خود به نتانیاهو هشدار داده اند که "ما اجازه نخواهیم داد که مبارزه طولانی برای رسیدن به صلح با فلسطینیان را تعمدا تخریب نمائید". 

این نامه به امضای بیش از 400 خاخام از 38 ایالت آمریکا رسیده است.

متن کامل نامه در در اينجا بخوانيد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار