رئیس جهاد دانشگاهی علم و صنعت از تولید مجموعه تست اتصال کوتاه کلیدها به روش سینتتیک برای اولین بار در کشور خبر داد.

حمیدرضا طیبی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت : در جای جای صنعت برق نیاز به سنجش قدرت قطع کلیدها در شرايط اتصال کوتاه است  که این وسیله می تواند قدرت قطع کلیدها را تا 32 کیلو آمپر تست کند .

وی افزود : جهاد دانشگاهی علم و صنعت ارتباط خوبی با معاونت پژوهشی توانیر دارد  و  چندین طرح پژوهشی  و صنعتی را در کشور بومی سازی کرده است .

وی اظهار داشت :  جهاد دانشگاهی دانشگاه علم و صنعت موفق به کسب دانش فنی طراحی و ساخت ترانسفورماتورهای 600 کیلوولت آمپر شده است که علاوه بر نیاز توانیر نیازهای پژوهشگاه ها و شرکت ها را نیز تامین می کند .

طیبی با اشاره به هزینه های پژوهشی گفت : 60 درصد هزینه های پژوهشی را وزارت نیرو و 40 درصد باقیمانده را جهاد دانشگاهی تامین می کند .

وی با بیان اینکه باید دید کاربردی به پژوهش ها داشت خاطرنشان کرد  : باید بیشتر به سمتی حرکت کنیم که پژوهش ها بتوانند باعث پیشرفت صنعت شوند و مورد استفاده در صنعت قرار گیرند .

وی در پایان گفت : دستاورد های جهاد دانشگاهی علم و صنعت تا کنون در بخش ریالی باعث 100 درصد صرفه جویی و در بخش ارزی 60 تا 70 درصد صرفه جویی به دنبال داشته است .

 

برچسب ها: دانش ، فنی ، علم ، صنعت ، برق ، کلید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار