حوزه هنري با تشكيل دولت در دولت به عنوان يك عمل غيرقانوني براي خود يك وزارت ارشاد سرخود راه انداخته است.

"حبيب كاوش" (سخنگوي شوراي صنفي نمايش) در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران در خصوص صادرنكردن حواله اكران به سينما آزادي، گفت: شوراي صنفي نمايش به عنوان نماينده صنوف، به دليل انتخاب گزينشي فيلم ها توسط حوزه هنري براي جلوگيري از اين امر و دفاع از بخش خصوصي كه بدليل تصميم گيري هاي نهاد دولتي در پشت اتاقهاي بسته در حال نابودي است، مجبور به صادر نكردن حواله اكران به سينما آزادي شده است.
وي در خصوص اظهارنظر حوزه هنري مبني بر پيشنهاد وزارت ارشاد به حوزه در خصوص اكران فيلم با اصلاحيه، اظهار داشت: از نظر شوراي صنفي نمايش جز وزارت ارشاد هيچ جاي ديگري حق اصلاحيه دادن به آثار را ندارد و ما اجازه نخواهيم داد كه حتي يك پلان از فيلم هايمان توسط حوزه هنري تغيير و يا حذف شود.
كاوش در خصوص اظهارنظر حوزه هنري در مورد قانوني نبودن جايگاه شوراي صنفي در صدور حواله اكران، گفت: اين يك فرافكني است و شوراي صنفي نمايش جايگاه قانوني دارد؛ زيرا اين نهاد از انجمن سينماداران، جامعه صنفي ايران، كانون پخش كنندگان و كارگردانان تشكيل شده است و به همين علت قانوني عمل مي كند.
وي در اين خصوص تصريح كرد: آنكه غيرقانوني عمل مي كند، حوزه هنري است كه با تشكيل دولت در دولت و انجام كار مميزي خارج از كار وزارت ارشاد، عمل مي كند.
كاوش در ادامه افزود: حوزه هنري يك وزارت اشاد خودخوانده راه انداخته است، اما شوراي صنفي نمايش به وظايف خود به طور قانوني عمل مي كند و در واقع كار ما سكان دهنده اكران در سينما است.
سخنگوي "شوراي صنفي نمايش" اظهار داشت: ما به عنوان نماينده صنوف تنها با گروه و سينمايي كار مي كنيم كه تمامي آثار ما را اكران كنند و اگر كسي خودسر و فراقانوني تصميم بگيرد، با او برخورد مي كنيم.
وي تاكيد كرد: متاسفانه عده اي در حوزه هنري كه در جاهاي ديگر وامانده اند، با تشكيل اتاق فكر، آنجا را محل مأواي خود كرده اند.
كاوش درادامه گفت: اموال مردم در دست حوزه هنري براي اكران آثار مصادره شده و بايد اين حوزه به مانند ما تحت وزارت ارشاد عمل كند و اگر كسي تحت حوزه هنري و شهرداري تهران خارج از قانون عمل كند، ما هم تمكين نمي كنيم.
وي در پايان خاطرنشان كرد:؛ تا زماني كه سينما آزادي به راه قانوني برنگردد، شوراي صنفي به عنوان نماينده بخش خصوصي و سينماي ايران به سينماي آزادي حواله اكران نمي دهد./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار