مدیرعامل سازمان توسعه برق ایران از پیشرفت احداث نیروگاه ذغال سنگ سوز طبس و تامین منابع آب مورد نیاز این نیروگاه خبر داد .////

مجید صالحی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت : اولین نیروگاه ذغال سنگ سوز کشور در طبس واقع شده و با همکاری چین احداث می شود .

وی افزود : بر اساس مذاکرات صورت گرفته حدود 530 میلیون یورو از اعتبارات مورد نیاز اجرای این طرح ازطریق فاینانس چین تامین می شود .

صالحی ادامه داد : این نیروگاه  از دو واحد 325 مگاواتی تشکیل شده است که راندمانی در حدود 37 تا 38 درصد خواهد داشت .

وی  با بیان این که چنین نیروگاه هایی در کشور های پیشرفته دنیا مورد بهره برداری قرار می گیرد و صرفه اقتصادی خوبی به دنبال دارد گفت : سهم نیروگاه های ذغال سنگ سوز  در کشورهای پیشرفته در حدود 40 تا 50 درصد است .

وی تصریح کرد  : نیروگاه ذغال سنگ سوز طبس با دو سوخت طراحی شده که سوخت اول آن ذغال سنگ و سوخت دوم آن گاز می باشد .

به گزارش  باشگاه خبرنگاران نیروگاه ذغال سنگ سوز طبس یکی از بزرگترین واحدهای نیروگاهی کشوراست که سوخت و مورد نیاز این نیروگاه از ذخایر غنی ذغالسنگ تامین می شود

شایان ذکر است نیروگاه ذغال سنگ طبس توسط سازمان توسعه برق بعنوان کارفرما اجرایی خواهد شد و ساخت توربین و بویلر این نیروگاه نیز توسط شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران (مپنا) انجام خواهد گرفت.
همچنین به گفته بهزاد معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی نیروگاه ذغال سنگ‌سوز طبس شامل دو واحد ظرف مدت حداقل پنج سال به بهره برداری خواهد رسید.
ذغال سنگ مورد نیاز این نیروگاه، حدود دو میلیون تن درسال است که از محل ذخیره ذغال سنگ در مناطق کمهری ،مزینو ،کال شور و کوچک علی شمالی و جنوبی با دارا بودن ذخیره ای حدود چهار میلیارد و 100 میلیون تن تامین می شود  و برای تامین آب مورد نیازنیروگاه نیز 10 چاه حفاری شده است.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار