مهندسی پزشکی از رشد سریعی در حوزه های آکادمی برخوردار بوده بطوری که راه اندازی رشته ارشد مدیریت بیمارستانی و مدیریت فناوری تجهیزات پزشکی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران ؛دکتر توحید خواه، رئیس دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در آیین افتتاح نوزدهمین کنفرانس مهندسی پزشکی که امروز در این دانشگا ه برگزار شد ؛اظهار داشت:از بعد علمی و فناوری شاهد رشد چشمگیری در عرصه مهندسی پزشکی بودیم بطوری که هم اکنون 500 دانشجوی مقطع ارشد  و90 دانشجوی دکتری در این رشته داریم.

 وی با بیان اینکه در سال 87 رشته مهندسی بافت و مهندسی ورزش را در مقطع ارشد راه اندازی نمودیم گفت: در برنامه های آتی راه اندازی مقطع ارشد مدیریت بیمارستانی و مدیریت فناوری تجهیزات پزشکی در دستور کار داریم.

توحید خواه با اشاره به اینکه مهندسی پزشکی از سریع ترین رشد در حوزه های آکادمی برخوردار است اذعان داشت:صدها فارغ التحصیل این رشته موجب تحول مهندسی پزشکی و صنعت شده اند که حاصل آن پروژه های صنعتی انجام شده در کشور توسط دانشگاهها است.

 وی خاطرنشان ساخت:در تربیت نیروی متخصص مهندسی پزشکی نه تنها فاصله زیادی با کشورهای در حال توسعه داریم بلکه میتوانیم رقابت جدی با کشورهای پیشرفته دراین صنعت داشته باشیم.

 رئیس دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه امیرکبیر اظهار امیدواری کرد:باید با حمایت بخش صنعتی از پتانسیل ایجاد شده استفاده کرده و از نگاه سنتی که بیشتر حول کاربردی شدن روشهای مهندسی و ابزار آن در حیطه پزشکی است به سمت نگاههای نوین که مهندسی پزشکی را به عنوان ماهیت مستقل میبینند ؛حرکت کنیم.

 وی یاد آور شد:نه تنها از ایده های مهندسی در فهم سیستم های بیولوژیکی میتوان استفاده کرد بلکه درک سیستم های پیچیده زیستی  هدف اصلی است تا معضلات مهندسی را با استفاده از این روشها مرتفع کنیم که جنبه غالب مهندسی پزشکی روی این وجهه است./ح

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار