معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: بیمارستان رضوی به عنوان منطقه ملی گردشگری سلامت در ایران انتخاب شد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی بیمارستان فوق تخصصی رضوی، محمد شریف ملک‌زاده در حاشیه سومین کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای اسلامی در بیمارستان رضوی مشهد اظهار کرد: هفته گذشته با حضور رئیس جمهور کارگروه ملی زیارت در مشهد تشکیل شد و مشهد به عنوان منطقه بین المللی گردشگری زیارت در کشور انتخاب شد.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات مهم دیگر در این کارگروه؛ لغو روادید از کشورهای جهان اسلام است که از دستاوردهای بزرگ برای مشهد به شمار می‌رود.

ملک‌زاده خاطرنشان کرد: مشهد جایگاه بین المللی دارد و کشورهای اسلامی نگاه ویژه‌ای به این شهر در حوزه گردشگری دارند لذا باید ظرفیت‌های مناسب را در این شهر را در حوزه‌های مختلف در این شهر ایجاد کنیم و با برگزاری این کنفرانس‌ها و تعامل و تبادل اصطلاحات میان کشورهای اسلامی باید به دستاوردهایی برای کشور و کشورهای اسلامی دیگر ارائه شود.

ملک‌زاده تاکید کرد: این نمایش‌ها و کنفرانس‌های بین المللی باید در کشور عملیاتی شود و در راستای توصیه گردشگری سلامت زیرساخت های این حوزه را تقویت کرد. پایگاه الکترونیکی گردشگری سلامت و زیارت باید راه‌اندازی شود که با توجه به ظرفیتی که بیمارستان رضوی و مشهد در راستای ارائه خدمات پزشکی برتر دارد، نخستین پایگاه اطلاع رسانی گردشگری سلامت باید در خراسان رضوی راه‌اندازی شود.

وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به اینکه مشهد منطقه نمونه بین‌اللملی گردشگری شده است امیدوارم در سال آینده با برنامه‌ریزی بهتر همایش بین‌المللی سلامت را در کشور برگزار کنیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کشور خاطر نشان کرد: بیمارستان رضوی به عنوان منطقه ملی گردشگری سلامت در ایران شد که در این راستا باید در توسعه گردشگری سلامت کشور اقدامات موثرتری را به انجام برساند.


برچسب ها: معاون ، رئیس ، جمهور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.