وزیر كشور و دبیر كل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: تردد قاچاقچیان مواد مخدر به واسطه همكاری های مرزی با افغانستان كاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه  خبرنگاران زاهدان، مصطفی محمدنجار در دیدار با وزیر مبارزه با مواد مخدر افغانستان كه در دفتر مطالعات وزارت امور خارجه برگزار شد، افزود: خوشبختانه مرزهای دو كشور نسبت به مرزهای پاكستان امن تر است و باید هر دو كشور برای تقویت همكاری های مرزی تلاش بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینكه همكاری ها به ویژه در زمینه آموزشی مانند آموزش پزشكان افغانی در سه دوره و آموزش پلیس مبارزه با مواد مخدر افغانستان در دو نوبت از بارزترین این اقدامات است، اظهار داشت: همكاری های مرزی با انجام ملاقات های دو جانبه مرزی رضایت بخش است اما باید بیشتر شود.

محمدنجار ادامه داد: در اجرای توافقات سه جانبه كشورهای افغانستان، پاكستان و ایران باید به همكاری های اطلاعاتی و عملیاتی از جمله تقویت مركز منطقه ای تبادل اطلاعات توجه بیشتری شود.

وزیر كشور تصریح كرد: باید طوری عمل كنیم كه در هنگام خروج نیروهای غربی از افغانستان در سال 2014، ساختارهای همكاری ما بتواند جلوی هر گونه تهدید از ناحیه تروریسم و افراطی گری را بگیرد.

وی گفت: ارزیابی ما از عملكرد نیروهای غربی به رهبری آمریكا در افغانستان منفی است و این نظر در اكثر محافل بین المللی مطرح و تایید می شود.

محمدنجار افزود: ما به دقت وضعیت و تردد قاچاقچیان مواد مخدر را در مسیرها زیر نظر داریم و لازم است از سوی دولت افغانستان اقدامات لازم و موثری در این زمینه صورت گیرد.

وی با بیان اینكه ایران همیشه در كنار دولت مركزی افغانستان است، تصریح كرد: در ابعاد همكاری های امنیتی میان دو كشور و در مبارزه با مواد مخدر، این كمك ها و همكاری ها همواره باید در حال تقویت باشد.

در ادامه این دیدار، 'ضرار احمد مقبل عثمانی' وزیر مبارزه با مواد مخدر افغانستان نیز اظهار امیدواری كرد با كمك كشورهایی از جمله ایران، كشت مواد مخدر كاهش یابد.مقبل عثمانی از وزیر كشور ایران خواست تا افغانستان را در مبارزه با مواد مخدر یاری كند./س

برچسب ها: کاهش ، تردد ، قاچاقچیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.