سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون نامه‌ای از دفتر هاشمی مبنی بر درخواست برای فرصت پاسخگویی به اظهارات رسایی به هیئت رئیسه مجلس ارسال نشده است.

عبدالرضا مصری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون نامه‌ای از دفتر هاشمی مبنی بر درخواست برای فرصت پاسخگویی به اظهارات رسایی به هیئت رئیسه مجلس ارسال نشده است.

وی افزود: براساس آیین‌نامه این حق برای هر کسی وجود دارد که اگر از  تریبون مجلس نسبت ناروايي به وی داده شود، متن پاسخ خود به آن اظهارات را نوشته و به مجلس ارسال کند.

سخنگوي هیئت رئیسه مجلس همچنین تصریح کرد: در صورتی که در متن پاسخ توهین و افترا وجود نداشته باشد این متن به تشخیص هیئت رئیسه در صحن قرائت می‌شود.

گفتني است؛ بر اساس ماده 78 آیین‌نامه داخلی مجلس  چنانچه به تشخیص هیأت رئیسه نماینده ‏اى در سخنان خود در جلسه علنى به کسى نسبت ناروا داده و یا هتک حرمت نماید فرد مزبور مي ‏تواند در دفاع از خود، بصورت مکتوب به اتهام وارده پاسخ گوید،  پاسخ ارسالى درصورتى که بیش از دو برابر اصل مطلب اظهار شده نبوده و متضمن توهین و افتراء نباشد، در اولین فرصت در جلسه علنى قرائت خواهد شد.

شايان ذكر است روز گذشته حميد رسايي در نطق ميان دستور خود در جلسه علني مجلس با بيان اينکه دستگاه قضايي و امنيتي کشور زير فشار يک خانواده اختاپوسي بوده است، به اتهامات مهدي هاشمي اشاره کرد و اظهار داشت: 13 عنوان اتهامي در پرونده مهدي هاشمي وجود دارد و اين در حالي است که برخي تلاش مي‌کنند پرونده مهدي هاشمي را به ابعاد سياسي آن منحصر کنند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: نامه ، دفتر ، هاشمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار