مهم ترین عناوین خبری گروه "سیاسی" که در روز دوشنبه منتشر شده است موضوعاتي چون:ادغام دو وزارتخانه ارتباطات و شهرسازی، باعث آسیب‌پذیری پدافند غیرعامل کشور می‌شود ، تلاش پارلمان براي جلوگيري از تحركات سازمان‌يافته عليه سفارتخانه‌ها ، میزان ورودیه اماکن و بناهای تاریخی و فرهنگی تعیین شد و.... است

مهمترین عناوین اخبار سياسي باشگاه خبرنگاران به انتخاب سردبیر مجله شبانه به شرح زیر است:

ادغام دو وزارتخانه ارتباطات و شهرسازی، باعث آسیب‌پذیری پدافند غیرعامل کشور می‌شود

https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1391/9/20/609122_352.jpg

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: تصمیم دولت مبنی بر ادغام دو وزارتخانه ارتباطات و راه و شهرسازی با ارتقای پدافند غیرعامل کشور هم‌خوان نبوده و می‌تواند باعث آسیب‌پذیری این حوزه شود.

ديدار مهدي با خانواده/ شرايط "مهدي هاشمي" در زندان سخت نيست
وكيل مهدي هاشمي گفت: يكشنبه هفته گذشته موكلم با مادر و همسرش ديدار داشته و آنها هم به شرايط سخت وي در زندان اشاره نداشتند..

آيا نظام بايد براي "سران فتنه" آغوش باز كند؟!
 آيا اينكه برادر عزيز و پيشكسوت ما، عملکرد سران فتنه را با عملکرد "برادران حضرت يوسف" مقايسه کرده، قياسي مع‌الفارق نيست؟ چطور مي‌توان کرده سران فتنه که به نوعي محاربه با کيان نظام جمهوري اسلامي ايران و اين ملت بود را با رفتار برادران حضرت يوسف قياس کرد و مدعي شد كه چنين چهره‌هايي "هر وقت برگردند، با آغوش باز جمهوري اسلامي و نظام روبه‌رو خواهند شد!"

تلاش پارلمان براي جلوگيري از تحركات سازمان‌يافته عليه سفارتخانه‌ها
دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مجلس با وزارت خارجه براي جلوگيري از تحركات سازمان‌يافته عليه سفارتخانه‌ها رايزني و گفتگو كرده است.

کنوانسيون مبارزه با فساد سازمان ملل متحد از ساير کنوانسيون‌ها فعال‌تر است
نماينده سازمان ملل گفت: دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم‌ سازمان ملل متحد در جمهوري اسلامي ايران از تلاش‌هاي ملي در زمينه مبارزه با فساد از طريق برنامه همکاري فني حمايت مي‌كند.

حقوق زن در جوامع اسلامی
 حجت‌الاسلام قرباني طي يادادشتي در مورد حقوق زن در جوامع اسلامي مسايلي را مطرح كرده است كه جاي تامل بسيار دارد.

اظهارنظر کارشناسی درباره دائمی‌شدن قانون تشکیل سازمان بازرسی
 مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اظهارنظر کارشناسی خود درباره «طرح دائمی شدن قانون اصلاح موادی از قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور مصوب 1387» را اعلام کرد.

اصلاح‌طلبان به نام اصلاح‌طلبي يك كلوپ سياسي باز كرده‌اند
عضو جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي گفت: اصلاح‌طلبان در فتنه 88 با مطرح كردن شعار جمهوري ايراني نشان دادند كه جمهوري اسلامي را قبول ندارند و بايد براي ساختارشكني خود به مردم پاسخگو باشند.

لایحه "موافقتنامه همکاری در زمینه امنیت در دریای خزر" تقدیم مجلس شد
 لایحه موافقتنامه مربوط به همکاری در زمینه امنیت در دریای خزر در راستای تقویت و تعمیق همکاری‌های منطقه‌ای از سوی رئیس جمهور، تقدیم مجلس شد.

میزان ورودیه اماکن و بناهای تاریخی و فرهنگی تعیین شد

https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1391/9/20/610102_562.jpg

 با موافقت دولت، میزان ورودیه اماکن و بناهای تاریخی، فرهنگی، طبیعی و موزه های تحت پوشش سازمان میراث فرهنگی تعیین شد.

هزينه‌هاي جاري كشور را كاهش ودرآمدهاي كشور را افزايش دهيم/ پدافند غيرعامل يكي از سياست‌هاي راهبردي نظام
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت:‌اگر ما به نظام، انقلاب،‌مبارزه با آمريكا ووفاداري به ولايت فقيه اعتقاد داريم بايد در راستاي كاهش هزينه‌هاي جاري و افزايش درآمد حاصل از فروش نفت گام برداريم.

محدوديت‌هاي مرسي براي ايجاد اصلاحات
یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: اخوان‌المسلمین به لحاظ سیاسی نتوانسته از شرایط موجود حداکثر استفاده را ببرد، لذا این حزب باید به گونه‌ای حرکت کند که کل جامعه مصر، آمادگی پذیرش دیدگاه‌های آنها را داشته باشد.

اظهارنظر کارشناسی مرکز پژوهش‌های مجلس درباره يك طرح

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اظهارنظر کارشناسی خود درباره «طرح اصلاح ماده (80) قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخابات شهرداران؛ اصلاحی مصوب 27/8/1386 و تبصره یک» آن را اعلام کرد.

فاصله گرفتن از ديدگاه‌هاي رهبري جنبش دانشجويي را زمين‌گير مي‌کند

 عضوسابق شوراي مرکزي جامعه اسلامي دانشجويان جنبش دانشجویی برای دفاع از اعتقاداتش باید پيرو فرمايشات مقام معظم رهبري باشد، گفت: هیچ‎گاه اجازه نخواهيم داد آرمان‌هايمان توسط بيگانگان مصادره شود.

ارزیابی موافقتنامه راهبردی آمریکا و افغانستان
مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، موافقتنامه راهبردی آمریکا و افغانستان را ارزیابی کرد.

جنس انحرافات دو جريان فتنه و انحرافي يکسان است


https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1391/9/19/607374_724.jpeg

 عضو شوراي مرکزي جبهه پايداري گفت: اين دو گروه چه ائتلاف کنند و چه نکنند، خواستگاهشان يکي است ضمن اينکه هدفشان صرفا رسيدن به قدرت منهاي توجه به منافع مردم است.

ملت ايران از همه موانعی که دشمن ایجاد کرده با پیروزی عبور كرده است
 مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: ملت بزرگ ايران از همه موانعی که دشمن ایجاد کرده با پیروزی عبور كرده و موفقیت خوبی در این زمینه به دست آورده است.

ترور 23 ايراني بي‌گناه در 20 آذر ماه

گروهک تروريستي منافقين، طي اعمال جنايتکارانه خود هيچ برگي از تقويم انقلاب اسلامي را از کشتار و خونريزي خالي نگذاشته است.

جمع‌آوري 70 امضا براي مسكوت‌ماندن اصلاح قانون انتخابات

 عضو هيئت رئيسه فراکسيون اصولگرايان مجلس از جمع‌آوري بيش از 70 امضا جهت مسکوت ماندن طرح اصلاح قانون انتخابات رياست جمهوري خبرداد و گفت: اگر عده‌اي بخواهند ماده 35 اصلاح قانون انتخابات را به نتيجه برسانند، اين طرح را به جريان خواهيم انداخت.

تشکيل کميته سه نفره با حکم رئيس مجلس /استعفا؛ اولين گام وزير براي عذرخواهي از مردم
نماينده مردم پيرانشهر از تشكيل کميته سه نفره رسيدگي به حادثه‌ديدگان پيرانشهر با حکم رئيس مجلس شوراي اسلامي خبر داد.

مهم‌ترین موارد نقض حقوق بشر در سال 2012


https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1391/9/20/610559_691.jpg

سازمان عفو بین‌الملل به مناسبت روز جهانی حقوق بشر گزارشی منتشر کرده است که در آن به خبرهای حائز اهمیت جهان در طول یک سال گذشته در زمینه نقض حقوق بشر پرداخته است. چند مورد از این خبرها را با توجه به میزان اهمیت‌ آنها مرور می‌کنیم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار