مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اصفهان بااشاره به ثبت مراسم سنتي و مذهبي محرم نوش آباد گفت: تعزيه مناطق استان اصفهان با وجود اصالت و غناي معنوي و هنري نيازمند رونق بخشي و انسجام است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفههان"محمود شالويي" در ديدار از نمايشگاه روضه رضوان نوش آباد افزود: تعزيه به عنوان يك هنر اصيل و متعهد باعث ماندگاري فرهنگ عاشورا و پيام حماسه حسيني در خاطره مردم شده است.

به گفته وي، آموزش و پژوهش با موضوع تعزيه در صدر برنامه هاي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي اصفهان قرار دارد و اعتبار متناسب با شاخص هاي فرهنگي در اين خصوص اختصاص داده شده است.

وي تاكيد كرد: حماسه حسيني دچار كهنگي نمي شود و با برنامه هايي كه جوشيده از بطن مردم است ، طراوت خود را حفظ كرده و ماندگار شده است.

وي نمايشگاه نوش آباد را تحسين برانگيز خواند و گفت: اين نمايشگاه روايت تصويري از تاريخ اسلام است كه مي تواند منبعي براي اهل تحقيق و پژوهش براي جامعه فرهنگي و دانشگاهي باشد.

به گفته وي، نمايشگاه نوش آباد، نماد هنر و عشق و علاقه به اهل بيت عليهم السلام است كه با پشتوانه مردمي، حماسه عاشورا را به نمايش گذاشته است.

شالويي معرفي بيشتر آيين هاي سنتي و مذهبي محرم نوش آباد را خواستار شد و گفت: تعزيه مناطق استان اصفهان از چنان جايگاه والايي برخوردار است كه بايد به خارج از كشور معرفي كرد./س

برچسب ها: اصفهان ، نمایشگاه ، روضه ، رضوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.