تیم فوتبال سپاهان در فصل جاری موفق شد با 31 امتیاز عنوان قهرمانی نیم فصل اول لیگ دوازدهم را به دست آورد و طبق آمار اين تنها نيمي از راه قهرماني پايان فصل است.

 به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران نگاهی به آمار تاریخ لیگ برتر نشان می دهد که نمی توان با قاطعیت گفت تیم های ملی قهرمان نیم فصل اول، در پایان فصل جام  قهرمانی را بالا سر می برند البته بر خلاف این موضوع نیز درست است.

تیم فوتبال استقلال در دوره اول لیگ برتر با مربیگری منصور پورحیدری با 27 امتیاز از 13 بازی قهرمان نیم فصل شد ولی در پایان  فصل پرسپولیس  با علی پروین در هفته آخر و  کسب 49 امتیاز قهرمان شد.





 در دوره دوم لیگ برتر سپاهان  با هدایت فرهاد کاظمی بسیار کوبنده آغاز کرد و به رغم اینکه لیگ 14 تیمی بود،  در نیم فصل اول  با 31 امتیاز قهرمان شد در پایان فصل نیز سپاهان موفق شد با 52 امتیاز قهرمان شود.

 اولین وآخرین قهرمان پاس که زمانی حریف جدی استقلال و پرسپولیس بود در حالی  در لیگ سوم رقم ه خورد که آنها در نیم فصل اول  نتوانسته بودند قهرمان شوند در این فصل ذوب آهن با 25 امتیاز قهرمان نیم فصل اول شده بود.





دوره چهاردهم لیگ برتر،  تنها دفعه ای بود که  جام قهرمانی به جنوب کشور رفت این کار توسط تیم جوان و جنگنده  فولاد خوزستان با مربیگری ملادن فرانچیچ اتفاق افتاد در آن فصل فولاد در نیم فصل  اول با 31 امتیاز و در پایان فصل با 64 امتیاز قهرمان شد در لیگ پنجم استقلال با امیر قلعه نوعی در نیم فصل اول 31 امتیاز بدست آورد و اول شد آبی پوشان در  پایان فصل  نیز با 59  امتیاز در صدر جدول ایستادند.

 در لیگ ششم علی دایی مهاجم سایپا بود ولی در میانه راه و برکناری بورانت از مربیگری این تیم آقای گل فوتبال جهان سرمربی سایپا شد در نیم فصل  اول ششمین دوره لیگ برتر سایپا با 34 امتیاز و در پایان فصل با 56 امتیاز قهرمان شد.




 در دوره هفتم تعداد تیم های لیگ برتر به عدد 18 رسید و در روزهایی فدراسیون فوتبال بدون  رئیس بود پرسپولیس قهرمان لیگ شد  
افشین قطبی مربی آن زمان پرسپولیس در نیم فصل  اول 36 امتیاز به دست آورد و اول شد و در پایان فصل نیز در حالی 59 امتیاز قهرمان شد که فیفا شش امتیاز از این تیم را در میانه لیگ کم کرده است.

دومین قهرمانی  قلعه نوعی با استقلال در لیگ هشتم رقم خورد در نیم فصل اول این لیگ ذوب آهن با 33 امتیاز اول شده  بود که درنهایت استقلال با 66 امتیاز قهرمان شد.

 امیر قلعه نویی در لیگ نهم  به سپاهان رفته بود و موفق شد در نیم فصل اول با 34 امتیاز ودر پایان فصل با 67 امتیاز قهرمان شود این قهرمانی آغاز سه گانه قهرمانی  متوالی زرد پوشان اصفهانی در لیگ برتر بود.






 در فصل بعد هم ذوب آهن با 35 امتیاز  قهرمان نیم فصل  اول شد و در پایان فصل سپاهان اول شد.

 در لیگ پارسال هم استقلال با 36 امتیاز قهرمان نیم فصل اول شد ولی شاگردان مظلومی در آخر فصل  به رده ای بهتر از سومی دست نیافتند و باز سپاهان جام را درپایان فصل بالای سر برد بناب راین در 11 دوره ای که  تا به حال در لیگ برتر برگزار شده شش تیمی که قهرمان نیم فصل  شده اند در پایان فصل  جام قهرمانی را به بالای سر ببردند حال باید دید سپاهان  هشتمین تیمی خواهد بود که موفق به این کار می شود یا اینکه سایرین گوی سبقت را از شاگردان  کرانچار می ربایند./با




براي دانلود سايز اصلي اينفو گراف اينجا کليک کنيد



برچسب ها: سپاهان ، تاریخ ، پایان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار