بسياري از آثار باستاني در مناطق مختلف گيلان ناشناخته مانده و در حال از بين رفتن است.

اسفنديار آقاجاني _كارشناس و فعال حوزه گردشگري_ در گفتگو با خبرنگار حوزه ميراث فرهنگي باشگاه خبرنگاران گفت: مستند سازي و معرفي آثار باستاني و مناطق گردشگري بايد از طريق بخش خصوصي انجام بگيرد.
وي با اشاره به ضعف هاي موجود در اين زمينه افزود: گيلان يكي از بازارهاي هدف گردشگران داخلي و خارجي است اما نقش بخش خصوصي در توسعه گردشگري اين استان كمرنگ است.
وي ادامه داد: برخلاف ساير استانها، هنوز از انجمن صنفي گردشگري در گيلان خبري نبوده وبه گفته مسئولان گردشگري استان، در حال شكل گيري است. در حاليكه از يكسال پيش كه پيگير شديم گفتند در حال شكل گيري است.
وي تصريح كرد: بخش دولتي به دليل برخي مشكلات اداري از جمله بروكراسي و مسائل اداري-مالي نمي‌تواند آنطور كه بايد در منطقه فعال باشد، در حاليكه با تشويق و تقويت بخش خصوصي در كوتاه مدت مي توان شاهد شكوفايي بيش از پيش صنعت گردشگري در گيلان شد.
آقاجاني پژوهش، مستند سازي و معرفي آثار باستاني و جاذبه هاي گردشگري گيلان را يكي از اولويت هاي مهم مسئولان دانست و تأكيد كرد: گيلان نياز به معرفي بيشتري دارد، بطوريكه گردشگران فقط آن دسته از آثار و مكانهايي كه توسط محققان پژوهش، مستند سازي و معرفي شده اند مي شناسند و بسياري از آثار باستاني در مناطق مختلف گيلان ناشناخته مانده و در حال از بين رفتن است./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار