حجت‌الاسلام پورمحمدي با اشاره به اينكه مردم پاسخ دغدغه‌هاي خود را از مسئولين مي‌خواهند، گفت: اگر قوانين ناقص و يا نياز به تنقيح دارد بايد در جهت اصلاح آن گام برداشت. چرا كه برخي از اين قوانين براي مديران اجرايي كشور مشكلاتي ايجاد كرده است اما مسئله اين است كه امر تنقيح قوانين بايد انجام پذيرد.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام پورمحمدي در مراسم توديع و معارفه بازرس كل استان كرمان كه با حضور استاندار كرمان و ديگر مديران استاني همراه بود با اشاره به وظيفه‌ مسئولان در نظام جمهوري اسلامي گفت: مسئولان بايد كشور را بر اساس آرمان‌هاي ملي و قوانين و مقررات اداره كنند و با برنامه‌ريزي و مديريت بتوانند ظرفيت‌ها و امكانات را در جهت پيشرفت و توسعه به‌كار گيرند.

پورمحمدي با اذعان به اين‌كه هر كدام از ما بخشي از اين مسئوليت را بر عهده داريم ادامه داد: كشور بزرگ ما با نيازهاي فراوان روبرو است و اگر نقشه روشن و برنامه دقيق نداشته باشيم قطعاً نبايد انتظار رخ دادن معجزه را داشته باشيم.

وي با اشاره به اين نكته كه مردم پاسخ دغدغه‌هاي خود را از مسئولين مي‌خواهند، تصريح كرد: اگر قوانين ناقص و يا نياز به تنقيح دارد بايد در جهت اصلاح آن گام برداشت. چه اين‌كه برخي از اين قوانين براي مديران اجرايي كشور مشكلاتي ايجاد كرده است اما مسئله اين است كه امر تنقيح قوانين بايد انجام پذيرد.

وي افزود: معضل ديگر در اين زمينه اين است كه وقتي صحبت از تنقيح قوانين پيش مي‌آيد كمترين فرصت و سرمايه را در اين بخش قرار مي‌دهيم و از زير بار تنقيح شانه خالي مي‌كنيم. اين در حالي است كه اگر اين امر مهم انجام پذيرد روال اداري بسيار بهتر انجام مي‌شود.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور با اشاره به اظهارات استاندار كرمان مبني بر اذغان بر تخلف در اجراي بودجه گفت: وقتي يك استاندار در يك تريبون علني مي‌گويد كه به علت عدم توجه به قوانين و آيين‌نامه‌ها نسبت به اجراي بودجه تخلف صورت مي‌گيرد راهي جز آن نيست، بايد راهكاري در پيش گرفت تا تخلف صورت نگيرد. قطعاً روش و راهكاري كه ما را در اين امر ياري كند نخستين گام اين راهكار نيز تنقيح قوانين و توجه به نظام‌هاي مقرراتي است كه نظم و انضباط را در رفتار اداري ما تبيين مي‌كند.

وي با تأييد اظهارات استاندار در خصوص مشكلات بودجه‌اي و انتقاد از واريز وجوه اعتباري دولت در ساعات پاياني سال اظهار داشت:‌ بايد به كارهاي خود نظم دهيم تا مجبور نشويم براي تخصيص بودجه موافقت‌نامه‌هاي مجازي و اسناد فرماليته صادر كنيم.

بر اساس اين گزارش به نقل از سازمان بازرسي كل كشور، شايان ذكر است؛ در پايان مراسم از زحمات جناب آقاي احمد آبيار تقدير و تشكر و  حسين هاشمي به مدت 3 سال به‌عنوان بازرس كل جديد استان كرمان معرفي شد.

انتهاي پيام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار