عضو هيئت علمي و دانشگاه علوم اقتصادي گفت: حمايت از توليدکنندگان موجب رونق توليد داخل در کشور و حضور در بازارهاي رقابتي مي شود.

وحيد شقاقي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت: لازمه توسعه صادرات شناسايي چالش ها، ظرفيت ها، پتانسيل هاي ساختاري و توليدي کشور است و پس از شناخت اين ظرفيت ها، نيازمند برنامه ريزي راهبردي و بلندمدت در حوزه صادرات هستيم.

وي با بيان اينکه راهکار شکوفايي اقتصادي کشور توسعه صادرات است افزود: يکي از عوامل موثر در توسعه صادرات افزايش توليد است به طوري که با افزايش توليد و برطرف کردن موانع مي توانيم توليدکنندگان را توانمند کنيم و اين توانمندسازي پاسخگوي نيازهاي داخلي است.

شقاقي تصريح کرد: توليدکنندگان را بايد مشمول حمايت هاي توليدي قرار داد و علاوه بر ارتقاء توليدات و سهولت در فضاي کسب و کالا نيازهاي توليدي داخل را پوشش و بخشي را هم به صادرات اختصاص
داد.

عضو هيئت علمي دانشگاه اقتصاد مهمترين مشکلات صادرکنندگان را نبود ثبات اقتصادي و فضاي کسب و کار پويا و مساعد دانست و خاطرنشان کرد: ايجاد فضاي ثبات و مساعد براي فعاليت هاي تجاري، کسب و کار، توانمندسازي توليدکنندگان و ايجاد مشوق هاي حمايتي، مالي، نظامي، بانکي، بيمه اي، مالياتي و جوايز صادراتي به افزايش رقابت و صادرات کمک خواهد کرد./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار