دبير جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه لرستان با بيان اينکه وحدت حوزه و دانشگاه از ضروريات تداوم نظام اسلامي است، گفت: حوزه و دانشگاه بايد همواره در ساختار و تشکیلات خود بازنگری داشته باشند و آن را با علوم روز دنيا همراه کنند. چرا که در غير اين صورت اهداف اين وحدت ميسر نمي‌شود.

مصطفي مطلوبي در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اهميت وحدت حوزه و دانشگاه اظهارداشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گام‌های  مؤثری در مسیر وحدت حوزه و دانشگاه برداشته شد که به تدریج تأثیر  بسزايي در مراکز دانشگاهی بر جای گذاشت.

وي با بيان اينکه  هنوز آسیب‌هایی جدّی دانشگاه‌ها را تهدید می‌کند ادامه داد: جامعه حوزوي با درک شرايط و تنظیم صحیح برنامه‌های دینی و معنوی اجازه ندهند فضاي ضد ارزش در دانشگاه‌ها حاکم شود و مانع  بروز پیامدهای نامطلوب در دانشگاه شوند.

 مطلوبي یکی از راه‌های تحقق وحدت میان حوزه و دانشگاه، را  توجه به وحدت عملی میان این دو قشر برشمرد و گفت: امروزه حوزويان و دانشگاهیان هر یک در مسئولیت‌های اجتماعی قلمرو خاص خود را دارند، اما براي رسيدن به حد مطلوب وحدت عملي بين اين دو نهاد امري ضروري است.

اين فعال دانشجويي با اشاره به نقش اساسی و موثر استعمار در جدایی حوزه و دانشگاه  عنوان کرد: اکثر دوگانگي‌هاي حوزه و دانشگاه از بيرون اين دو نهاد نشات گرفته، بنابراین وظیفه داریم که نقشه‌های شوم مستکبران را در جدایی حوزه و دانشگاه به خوبی شناسايي و با آن مقابله کنيم.

 دبير جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه لرستان گفت: وحدت حوزه و دانشگاه از ضروريات تداوم نظام اسلامي است، لذا اين دو نهاد بايد همواره در ساختار و تشکیلات خود بازنگری داشته باشند و آن را با علوم روز دنيا همراه کنند. چرا که در غير اين صورت اهداف اين وحدت ميسر نمي‌شود.

انتهاي پيام/

 
برچسب ها: دانشگاه ، ساختار ، مفتح ، مرندی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار