مسئول امور تدوين متون درسي موسسه پژوهشي امام خميني(ره) با اشاره به تلاش و اهتمام جدي براي تدوين متون علوم انساني گفت: بومي سازي محتواي علوم انساني يک وظيفه جمعي است که همگان بايد براي آن تلاش کنند.

سيدعلي حسيني‌فاطمي مسئول امور تدوين متون درسي موسسه پژوهشي امام خميني(ره) در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، بومي سازي محتواي علوم انساني را وظيفه جمعي دانست و اظهارداشت: بحمدلله اهتمام خوبي براي بحث بومي سازي علوم انساني از سوي مراکز دانشگاهي به ويژه در موسسه پژوهشي موسسه امام خميني(ره) صورت گرفته است.

فاطمي با اشاره به نياز تلاش همه نظريه‌پردازان در اين امر اظهارداشت: موسسات و نهادهاي مربوط بايد در يک اقدام گروهي و با هماهنگي با يکديگر در اين امر وارد شده و تا رسيدن به نقطه مطلوب با حفظ وحدت از تلاش دست بر ندارند.

مسئول امور تدوين متون درسي موسسه پژوهشي امام خميني(ره) در ادامه خاطرنشان کرد: پيشنهاد مي‌کنم ستاد مشترکي با مشارکت همه مجامع علمي تشکيل شود تا بتوان در اين امر با برگزاري همايش‌ها و فراخوان مقالات و تشکيل کرسي‌هاي نظريه‌پردازي بتوان به نقطه اوج در اين امر و تحقق اين امر در دانشگاه‌‌ها رسيد.

فاطمي به تبيين شيوه نگارش تدوين متون درسي در موسسه اشاره کرد و افزود: موسسه پژوهشي امام خميني(ره) براي تدوين متون درسي خود نه تنها از محققين موسسه که از محققين خارج از موسسه نيز استفاده مي‌کند که سياست کلي موسسه پژوهشي امام خميني بر اين امر است که تنها به سياست‌هاي کلي خود اکتفا نکرده و از نظرات نظريه پردازان استفاده کند.

مسئول امور تدوين موسسه پژوهش امام خميني(ره) تصريح کرد: موسسه پژوهشي امام خميني(ره) در تلاش است تا با حمايت آثار پژوهشي و پايان نامه‌هاي دانشجويان در زمينه‌هاي علوم انساني بتواند گام موثري در اين امر ايفا کند و ضمن همکاري با سازمان سمت به عنوان موسسه تدوين متون دانشگاهي و موسسات حوزوي فعال در اين امر توانسته نقش موثري در وحدت حوزه و دانشگاه ايفا كند.

حسيني فاطمي در پايان خاطرنشان کرد: در موسسه پژوهشي امام خميني(ره) با تشکيل شوراي کتاب ارزيابي خوبي بر متون درسي صورت مي‌گيرد که در ادامه با ارجاع به گروه‌هاي علمي تحليل و بررسي بر روي کتاب ارائه شده در درجه ضمن كمك به خود نويسنده براي بهتر شدن اثرش و در ثاني به بالا رفتن كيفيت آثار كمك چنداني خواهد كرد که اين امر مي‌تواند الگوي خوبي براي موسسات ديگر تبديل شود تا باتشكيل چنين کارگروهي کيفيت متون علوم انساني را ارتقا بخشند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار