رضایتمندی بیماران یکی از برآیندهای مهم کیفیت مراقبت و مهمترین شاخص اثر بخشی خدمات ارایه شده است.

زهرا ایازی، کارشناس پرستاری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: هر نظام بهداشتی درمانی کارآ فقط از طریق ارایه خدمات مطلوب می تواند به رسالت خود یعنی تامین سلامت افراد جامعه اقدام نماید و راه ارزیابی این نظام،‌ارزیابی خدمات آن است.  
 
وی گفت: دستیابی به نظرات بیماران،‌معیاری موثق در این ارزیابی است. رضایتمندی بیماران یکی از برآیندهای مهم کیفیت مراقبت و مهمترین شاخص اثر بخشی خدمات ارایه شده است.  
 
ایازی تصریح کرد: توجه به کیفیت مراقبت از دریچه چشم بیماران جنبه مهمی در توسعه و بهبود خدمات به شمار می آید به خصوص بیماران سالمندی که اصولا در ارایه تجربه دریافت خدمات بهداشتی درمانی مختلف در طول عمر خود هستند.  
 
این کارشناس پرستاری اظهار کرد: در بین بخش های بستری،‌نام اورژانس که تداعی گر بخش دسترسی سریع به سیستم خدمات فوریتهای پزشکی و کلید نجات بیماران است،‌همچنين محیطی منحصر به فرد به عنوان مرکزی ثابت و تخصصی که به دلیل تنوع، شلوغی و حساس بودن از اهمیتی ویژه ای برخوردار است تا نجات جان انسانها که یک ضرورت است تحقق یابد./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار