دانشمندان موفق به کشف دستگاهی شدند که قادر است احساسات بشر را ثبت کند .

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران: به نقل از خبرگزاری ANSA ایتالیا بخش سلامت، دانشمندان موفق به کشف کرنومتری برای اندازه گیری احساسات شدند بر اساس تحقیق منتشر شده در مجله روانشناسی عصب شناختی که توسط گروه علوم شناختی دانشگاه تورنتو در مرکز تحقیقات ذهن و مغز انجام شد.

پژوهشگران ایتالیایی موفق شدند برای اولین بار دستگاهی را بسازند که قادر به اندازه گیری محرکهای احساسی می باشد.این دستگاه قادر است با استفاده از فعالیتهای الکترومغناطیسی مغز محرکهای احساسی را ثبت کند.

این تحقیق بر روی 13 داوطلب که هر کدام 336 بار تحت تجزیه و تحلیلی عصبی قرار گرفته اند انجام پذیرفت.

ژورژ تا سر پرست گروه علوم شناختی دانشگاه تورنتو گفت: ما روند فعالیت عصبی را به صورت موجهای بسامدی مغز به هنگام احساساتی همچون حسرت، ناامیدی، هیجان مورد بررسی قرار دادیم.

دانشمندان این گروه برای اطمینان از صحت نتایج این آزمایش داوطلبان را به دو گروه تقسیم کردند، گروهی که احساسات را به صورت خارجی بروز می دادند و گروهی  که احساسات خود را به صورت درونی بروز می دادند. این آزمایش نشان داد که احساساتی چون حسرت و نا امیدی، فعالیت میدان مغناطیسی مغز را تشدید می کند و در حقیقت آنچه این کرنومتر نشان می دهد تفاوت میان واکنشهای مغناطیسی مغز دربازه زمانی 190-305 میلی ثانیه می باشد.

گرچه واکنشها در نیم کره های راست وچپ مغز تقریبأ یکسان است اما واکنشهای احساسی بویژه احساس ناامیدی در پیشانی واضحر دیده می شود.

این تحقیق نشان داد که احساساتی چون ترس و ناامیدی بوضوح بیشتر از احساساتی چون شادی و نشاط قابل مشاهده اند./ع2
برچسب ها: دستگاه ، احساس ، کرنومتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار