رئیس کمیته خود کفایی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از توانمند سازی 150 شرکت داخلی در ساخت تجهیزات پالایشگاهی توسط این شرکت خبر داد.

محمد یوسفیان در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در مشهد با اعلام این خبر افزود: از بدو تاسیس پالایشگاه گاز خانگیران، بحث خودکفایی در این شرکت نهادینه شده است و در طی سال های اخیر توجه جدی به شرکت های توانمند داخلی در ساخت قطعات مورد نیاز صنعت نفت و گاز شده است.

وی با اشاره به پیشرفت متخصصان این شرکت در تامین قطعات مورد نیاز صنعت نفت و گاز اظهارداشت: در همین راستا و با هدف استفاده از توان شرکت های توانمند داخلی، تعداد 150 شرکت داخلی توسط پالایشگاه خانگیران شناسایی و توانمند شده اند.

رئیس کارگاه مرکزی پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد همچنین از افزایش آمار شرکت های توانمند داخلی خبر داد و تصریح کرد: به زودی تعداد 50 شرکت داخلی که در خصوص تامین و ساخت قطعات مورد نیاز پالایشگاه ها با این شرکت همکاری می کنند به این لیست افزوده خواهند شد.

یوسفیان تاکید کرد: پالایشگاه خانگیران توانسته در طول دو سال اخیر به جای هزینه های میلیاردی برای خرید و واردات بسیاری از کالاهای خارجی، آنها را با همت متخصصان داخلی بومی سازی و با مهندسی معکوس به تولید برساند.

رئیس کمیته خود کفایی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد در ادامه از ساخت 95درصد قطعات تجهیزات مکانیکی، 40 درصد ابزار دقیق و 40 درصد برقی خبر داد و افزود: تا سه سال دیگر این ارقام به ترتیب به 97درصد، 70 درصد و 70 درصد خواهد رسید.

وی با بیان این که این شرکت در ساخت و تامین بسیاری از قطعات پالایشگاه خانگیران به خودکفایی رسیده است افزود: از سال 87 تاکنون 36 میلیارد تومان صرفه جویی صورت گرفته است.

یوسقیان در پایان یادآور شد: این پالایشگاه هم اکنون در تامین برخی قطعات مورد نیاز سایر پالایشگاه های کشور همچون پالایشگاه ایلام، پارسیان، بید بلند و برخی از فازهای پارس جنوبی همکاری می کند.

گفتنی است: پالایشگاه گاز خانگیران در 165کیلومتری مشهد مقدس واقع شده و گاز استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، مازندران و بخشی از استان سمنان را تامین می کند./س

برچسب ها: ساخت ، تجهیزات ، پالایشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.