در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری شمال خوزستان، از روبات مین یاب ساخت دانشجویان مبتكر دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول رونمایی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، ' جلیل افروزی نیا ' مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول روز شنبه در حاشیه نمایشگاه یاد شده گفت: این روبات مین یاب قادر است در مناطق نظامی مین ها را شناسایی كند و بعد آنها را خنثی و به محل امنی منتقل كند.

وی افزود: ارائه دهندگان این روبات مجید آقا كوچك ، حسین ساقی ، ابراهیم قنبری ، بهاره خلج ، مولود شریف نیا و فاطمه استركی می باشند كه مهندس ' محمد مهدی دستگاهی ' عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی دزفول سرپرستی این تیم را برعهده داشت.

مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول اظهار داشت: ساخت این روبات حدود 70 میلیون ریال هزینه در برداشته كه در قالب بودجه پژوهشی از سازمان مركزی تامین شد.

وی افزود: این روبات ماه گذشته ، رتبه ششم از بین 360 تیم شركت كننده در چهارمین دوره مسابقات ملی روباتیك خوارزمی در دانشگاه صنعتی امیر كبیر تهران را كسب كرد.

افروزی نیا گفت: این روبات در مسابقات كشوری پتروكاپ سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر كه در 29 بهمن ماه سال جاری برگزار می شود نیز شركت می كند و امید است در این مسابقه هم به مقام خوبی دست یابد.

وی در پایان از معاون پژوهشی و رییس دانشگاه آزاد اسلامی دزفول برای تلاش و پشتیبانی این طرح تقدیر كرد./س
برچسب ها: رونمایی ، روبات ، مین یاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.