کافه هنر جايي که مدت‌هاست محلي براي گذراندن ساعت‌هاي غير سينمايي شهاب حسيني شده است.

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران، کافه هنر جايي که مدت‌هاست محلي براي گذراندن ساعت‌هاي غير سينمايي شهاب حسيني شده است.

 جايي که خودش مي‌گويد دوست دارد محلي باشد براي رفت و آمد و گفت و گوي دوستدارانش هر چند از لحاظ مالي هم قطعا حساب و کتاب‌هاي خاص خودش را داشته بخش اول ماجرا از هرچيز ديگري جدي‌تري است کافه هنر براي شهاب حسيني مثل سينما جدي است در خلق منو به کوچکترين جزئيات هم توجه شده.طراحي فضاي کافه هم کار خود اوست با او درباره تمام اين مسائل صحبت کرديم صحبت‌هايي که خواندن آن براي شما خالي از لطف نيست.

* اداي دين به مسئوليت اجتماعي

کافه هنر براي من به اين خاطر به وجود آمد که محلي بايد براي گفتگو خيلي دوست دارم تا مخاطبانم را در اينجا ببينيم و درمورد کارهايم با هم صحبت کنيم البته اين کار را به تنهايي انجام ندادم و برادرم و همسرم در ايجاد اين فضا به من خيلي کمک کردند چون زندگي‌ام به دو بخش کار و زندگي خانوادگي تقسيم شده بود يک روز کسي به من گفت که تو يک مسئوليت اجتماعي هم داري و بايد اين مسئوليت را به خوبي انجام بدهي من اينجا هستم تا جاي خالي اين قسمت را در زندگي‌ام پر کنم درواقع کافه هنر محلي است براي گفتگو و معاشرت تلاش براي بهتر شدن در زمينه‌هاي مختلف.

کافه هنر را به به کمک برادرم و همچنين همياري همسرم اداره مي‌کنم، معمولا زمان‌هايي که سر کار نيستم در کافه حضور دارم و چون منزلم هم نزديک اينجاست سعي مي‌کنم زمان بيشتري را در کافه بگذرانم براي اسم کافه به اين فکر کرديم که اسمي بگذاريم که در برگيرنده همه وجوهات زندگي باشد و به «هنر» رسيديم، هنر در معناي گسترده خودش، هنر و زندگي، هنر ارتباط و هنر گفتگو.

*فکر کردن به جنبه‌هاي مالي
 
خيلي‌ها از من مي‌پرسند که آيا جنبه‌هاي مالي هم در به وجود آمدن اين کافه نقش دارد؟در جواب به اين سوال بايد بگويم چرا که نه به هر حال اگر از لحاظ مالي بازده خوبي داشته باشد مي‌توانيم به اهداف بلند مدت خودمان هم برسيم اما اين همه ماجرا نيست و بيشتر جنبه ارتباطي کافه براي من اهميت دارد اين که بتوانم رو درو با مردم صحبت کنم برايم مهم است.

*از چاي دارچين تا پاستا

اعضاي کافه از همان اول شروع کار سعي کرده‌اند هر چيزي که در منو قرار مي‌دهند باب ميل مشتري باشد تا همه با رضايت خاطر اين جا را ترک کنند غذاهايي خوبي توسط خانم ميرمهري تهيه مي‌شود قهوه‌هاي خوبي هم در منوي کافه داريم در بين غذاها هم تا اين جا پاستاهايي که در منو داريم طرفدار زيادي دارد، البته خودم بيشتر دوست دارم اين جا چاي دارچين بنوشم.

*طرحي که خودم زدم

طراحي کافه را خودم انجام داده‌ام و چيزي که در حال حاضر اين جا مي‌بينيد 70 درصد تصوري است که در ذهن من وجود داشته اگر اين کافه بازده خوبي داشته باشد آن را گسترش خواهيم داد و شعبه‌هاي بيشتري ايجاد خواهيم کرد.

*جايي که دوستش دارم

قبل از اين که اين جا باشم هميشه فکر مي‌کردم فقط در فيلم ها و داستان‌هاست که ممکن است کسي به خاطر بيماري عصبي يا مشکلات حاد پزشکي براي ادامه زندگي به خارج از تهران يا شهر برود ولي کم کم خودم هم به اين نتيجه رسيدم به نظرم تهران شهر عجيبي شده و اين براي من نگران کننده است شما در تهران با مشکلات زيادي سرو کار داريد در مورد تراکم آدم‌ها ، تراکم محلات، ترافيک، آلودگي هوا حتي در مورد روابط بين آدم‌ها با مشکل مواجه هستيد شرايط زندگي در تهران واقعا سخت شده چون شهر گراني است به خاطر همين براي زندگي کردن يک رقابت نه چندان سالم در حال وقوع است و آدم‌ها به نظر من دارند روي روحيات يکديگر تاثير مي‌گذارند بودن در اوج اين شلوغي را من بلد نيستم يعني آماده زندگي در اين شهر شلوغ نيستم به خصوص اين که کاري دارم که نياز به تمرکز و آرامش روحي دارد وقتي در تهران بودم صبح که از خانه بيرون مي‌آدم تا فرمان را مي‌پيچاندم در ترافيک بودم و وقتي مي رسيدم در سر کار ترافيک به قدري روي ذهنم تاثير مي‌گذاشت که ممکن بود دو سه تا سلام را درست جواب ندهم که همين ها خودش باعث سو تفاهم شد شب هم آن بار خستگي را با خودم به خانه مي‌آوردم و کم حوصله و عصبي در برابر خانواده قرار مي‌گرفتم کار به جايي رسيد که من فکر کردم از ايران مهاجرت کنم و خانواده‌ام در يک کشور ديگر زندگي کنند و خودم براي کار بيايم و بروم تا اين که لواسان را پيدا کردم اين جا آن قدر مزاياي بزرگي دارد که دوري راهش زياد اذيتم نمي کند .

*محبت مردم

خاطره خيلي ويژه‌اي از ديدار با مردم در کافه هنر ندارم ولي هر چه بوده محبت بوده است خيلي خوشحالم که توانستم موجي از کساني را که پر از انرژي هاي مثبت هستند ملاقات کنم فضاي خوبي که به من اجازه نمي‌دهد به مسائل نااميد کننده و غمگين فکر کنم برايم خوشحال کننده است .

*هنرمندان و شغل دوم

فکر مي کنم علت اصلي کشيده شدن هنرمندان به سمت اين شغل به عنوان کار دوم تعامل با مردم است پشت هاله اي از ابهام قرار داشتن شايد داراي يک سري جذابيت هاي تبليغاتي باشد اما اگر مدتش طولاني شود مخاطب را دلزده و دل سرد مي کند چون مخاطب دوست دارد کسي را که کار هنري‌اش را دنبال مي‌کند بشناسد و با روحياتش از نزديک آشنا شود و ببيند که اين آدم بدون تصوير و دوربين چه شخصيتي دارد روابط اجتماعي که براي من در اين جا شکل گرفته است به من کمک کرده است که بنده اصلي خودم را فراموش نکنم و در روند کاري‌ام هم خيلي کمک کرده .

*علاقه‌اي به نام آشپزي

آدم شکمويي نيستم اما به آشپزي علاقه‌مند و از دنياي خوراکي‌ها لذت مي‌برم از کار آشپزي و اين که محصولي را به کسي ارائه دهم و او آن را بخورد و ابراز رضايت کند خوشم مي‌آيد در دنياي آشپزي شما با انواع نعمت‌هايي که خداوند آفريده آشنا مي‌شويد و از اين که از دل خاک اين همه نعمت رنگارنگ براي ما فرستاده شده است لذت مي‌بريد.

*استاد پختن املت

بهترين غذايي که درست مي‌کنم املت است(مي خندد) باقي غذاها هنر برتري مي‌خواهد که من از آن بي‌بهره‌ام مثلا من بلد نيستم برنج دم کنم و در نهايت املت را از همه غذاها بهتر درست مي‌کنم خودتان تصور کنيد که اگر با اين توانايي‌ها بخواهم غذاهاي آن چناني درست کنم چه اتفاق‌هايي مي‌افتد.

*برکت نان

عضو ثابت غذاي ما به دو دليل نان است دليل اول برکتي است که نان با خود به همراه دارد و دليل دوم خوش طعم بودن آن است نان حتي با غذايي که خورشت دارد جواب ويژه‌اي مي‌دهد.

*هم سفره هم ميز

سيستم ما اين جا به شکلي است که هم از سفره استفاده مي‌کنيم و هم از ميز غذا خوري من خودم سفره را به خاطر اين که همه را دور هم جمع مي‌کند بيشتر دوست دارم اما وقتي سر سفره غذا مي‌خورم پايم به شدت خواب مي‌برد البته بعضي غذاها نمي‌شود پشت ميز خورد مثلا خوردن آبگوشت روي ميز لطفي ندارد.

*رستوران سنتي را بيشتر دوست دارم

هم رستوران‌هاي سنتي جذاب است و هم رستوران‌هاي مدرن خوب است معمولا رستوران‌هاي سنتي را ترجيح مي‌دهم البته خيلي وقت است که فرصت رفتن به رستوران را نداشتم شما در رستوران‌هاي سنتي غذاهاي خاصي پيدا مي‌کنيد که شايد در رستوران‌هاي مدرن کمتر ديده شود .

*خوشبختي در قناعت است

به نظرم نبايد بگوييم خانواده خوشبخت يا زوج خوشبخت بلکه بايد بگوييم خانواده موفق و زوج موفق خوشبختي يک بار بي دغدغه‌اي با خودش مي‌آورد که انگار اين آدم‌ها هيچ غصه اي‌ در زندگي ندارند در حالي که باريي که کلمه موفقيت دارد خالي از کلمه استرس و ترس و غصه خوردن براي رسيدن به اهداف زندگي نيست به موفقيت رسيدن در هر عرصه‌اي سخت است.

خوشبختي چيزي بيرون از آدم ها نيست و فکر مي‌کنم که احترام به فرديت متقابل بين اعضاي خانواده و بعد از آن به جامعه باعث مي‌شود که انسان‌ها اعتماد به نفس پيدا کنند و کم کم به موفقيت برسند و در قالب آن موفقيت خودشان را انسان‌هاي خوشبختي ببينند.

خوشبختي در قلب و مغز انسان و در تعريف انسان از جهان آفرينش است و به قول حضرت علي (ع): خوشبختي در قناعت است قناعت نه به معناي خساست بلکه قناعت به موقعيتي که در آن به سر مي‌بريم.

منبع: هفت صبح

انتهاي پيام/
برچسب ها: حسینی ، کافه ، هنر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.