عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: مشکل بیکاری و گرانی ریشه در سودها و بهره‌های غیرمعمولی است که بر کالاها از سوی واسطه‌های مختلف تحمیل می‌شود، زیرا ادعیه‌ای مانند جامعه کبیره در جامعه حضور ندارد.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله حائری شیرازی در مراسم اختتامیه مسابقه معارف ثقلین (حفظ زیارت جامعه کبیره) اظهار داشت: حوزه علمیه در جایگاه هدایت مردم قرار دارد، مردم از حوزه برای اخلاق استفاده می‌کنند.

عضو خبرگان رهبری گفت: زیارت جامعه کبیره شناسنامه اهل‌بیت(ع) است و در بخش‌هایی از زیارت جامعه به اسرار و خصوصیات اهل‌بیت(ع) اشاره شده است.

این استاد حوزه در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از مشکلات معیشتی در جامعه اشاره کرد و ادامه داد: مشکل بیکاری و مشکل گرانی ریشه در سودها و بهره‌های غیرمعمولی دارد که بر کالاها از سوی واسطه‌های مختلف تحمیل می‌شود، زیرا ادعیه‌ای مانند جامعه کبیره در جامعه حضور ندارد.

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب زیارت جامعه را وارد زندگی خود کرده‌اند، اظهار داشت : اگر اسلام نتوانست علوم انسانی دانشگاه را فتح کند، دیگر نقشی در هدایت جامعه نخواهد داشت، از این رو رهبر معظم انقلاب دستور دادند که مبنای علوم انسانی، قرآن باشد.

آیت‌الله حائری شیرازی با اشاره به این‌که زیارت جامعه را کاربردی فرابگیریم و آن را در انسان‌شناسی و در جامعه‌شناسی خود وارد کنیم، ادامه داد: کسانی که به زیارت عتبات می‌روند به زیارت انسان الگو و نمونه می‌روند و باید امام زیارت‌شده را الگوی خود قرار دهند.

وی گفت: حفظ کردن جامعه کبیره و قرآن بسیار مفید است و غبار غربت را از این گنجینه‌ها می‌زداید، اما این کافی نیست و قرآن و سنت باید در جامعه وارد شود.

آیت‌الله حائری با اشاره به این‌که دانش و ثروت مسئولیت‌آور است، خاطر نشان كرد: جوانان ما درس می‌خوانند، اما از تهذیب غافل هستند، دانشگاه باید در علم پیشرفت کند، اما به تهذیب هم باید بپردازد و در این دو موضوع، با هم رشد کند.

انتهاي پيام/


برچسب ها: بیکاری ، گرانی ، مجلس ، خبرگان ، رهبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار