یک فوق تخصص ارتوپدی گفت: با وجود مصرف کم لبنیات به ویژه شیر، میزان ابتلا به پوکی استخوان در کشور چندان بالا نیست.

امیر رضا حقانی، فوق تخصص ارتوپدی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: پوکی استخوان یا استئوپروز یکی از مشکلات شایع استخوانی است که به ویژه در سنین پس از 65 سالگی شیوع بسیار بالایی دارد.

وی با بیان اینکه پوکی استخوان در زنان در مقایسه با مردان شایعتر است، اظهار داشت: در واقع در زنان به دلایلی مانند زایمان و بارداری، کمتر در معرض نور خورشید قرار گرفتن و رژیم غذایی، موارد ابتلا به پوکی استخوان بیشتر است.

حقانی گفت: ابتلای بیشتر زنان به پوکی استخوان موجب شده که زنان بیش از مردان به ویژه در دوران سالمندی در معرض خطر ابتلا به بیماری ها و آسیب های ارتوپدی به ویژه شکستگی های استخوانی باشند.

وی با اشاره به اینکه میزان شیوع پوکی استخوان در مناطق مختلف جهان بسیار متفاوت است، تصریح کرد: یکی از عوامل اصلی بروز پوکی استخوان، مصرف ناکافی لبنیات و کمبود کلسیم در بدن است.

حقانی تاکید کرد: البته میزان بروز پوکی استخوان در ایران در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر کمتر است و در واقع با وجود مصرف کم لبنیات به ویژه شیر، میزان ابتلا به پوکی استخوان در کشور چندان بالا نیست.

وی خاطر نشان کرد: سن بروز اغلب شکستگی های استخوانی ناشی از پوکی استخوان در کشور 65 سال به بالا است که البته در برخی از مناطق سن ابتلا به پوکی استخوان و آسیب های ناشی از ان کاهش یافته است./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار