در مقایسه عملکرد تیم ها در نیم فصل اول رقابت های یازدهمین و دوازدهمین دوره لیگ با یکدیگر، برخی از تیم ها روند صعودی و برخی دیگر روند نزولی داشته اند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ در نیم فصل اول رقابتهای یازدهمین دوره از لیگ برتر تیم استقلال تهران موفق شد قهرمان نیم فصل شود ولی در نیم فصل اول لیگ دوازدهم سپاهانی ها موفق شدند نیم جام را بالای سرخود بگیرند.
 
اگر تحلیلی از عملکرد تیم های لیگ برتری درنیم فصل این دوره داشته باشیم، تیم های سپاهان اصفهان – فولاد خوزستان – سایپا البرز – فجر سپاسی شیراز – مس کرمان – ملوان بندر انزلی و راه آهن شهر ری روندی صعودی داشته و تیم های استقلال تهران، نفت تهران – تراکتورسازی تبریز – صبای قم – داماش گیلان – ذوب آهن اصفهان – صنعت نفت آبادان – پرسپولیس تهران نیز سقوط در جدول داشته اند.
 
با این حساب بدون در نظر گرفتن برخی موارد خاص بیشتر تیم های حاضر در نیمه پایین جدول نسبت به فصل گذشته خود صعود داشته اندو بیشتر نیمه بالایی های جدول هم سقوط داشته اند.
 
 **استقلال تهران یک پله سقوط
 
استقلال تهران در نیم فصل اول رقابت های لیگ یازدهم قهرمان جام شد ولی در نیم فصل اول لیگ دوازدهم با یک پله سقوط دوم شد. استقلالی ها در نیم فصل اول رقابت های لیگ یازدهم با 36 امتیاز و 6 فاصله امتیاز نسبت به سپاهان با اقتدار قهرمان نیم فصل شدند درحالی که در نیم فصل اول لیگ دوازدهم با 31 امتیاز و تفاضل گل نسبت به سپاهان در رتبه دوم جدول جای گرفته است.
 
استقلالی ها امسال نسبت به فصل قبل خط حمله بسیار ضعیف تری دارند در پایان نیم فصل اول لیگ قبل آنها 30گل زده بودند ودر نیم فصل اول این لیگ 18گل زده اند.
 
استقلال اما خط دفاع قوی تری نسبت به فصل قبل داشته است آن ها در فصل قبل 17 گل و در این فصل 11گل دریافت کرده اند.
 
**سپاهان یک پله صعود
 
سپاهان اصفهان نیز یک پله صعود نسبت به نیم فصل اول فصل قبل داشته است.
 
سپانی ها فصل قبل با 30 امتیاز، دوم نیم فصل اول رقابت ها شد در حالی که در نیم فصل اول این دوره از لیگ با 31امیتاز قهرمان شد.سپاهان امسال با 2 گل زده بیشتر خط حمله قوی تر و بایک گل خورده بیشتر خط دفاع ضعیف تری داشته است.
 
**نفت تهران 7 پله سقوط
 
نفت تهران ازپدیده های لیگ یازدهم بود نفتی ها درنیم فصل اول لیگ گذشته موفق شدند با 30امتیاز رتبه سوم جدول را کسب کنند در حالی که در پایان نیم فصل اول لیگ دوازدهم با 7 پله سقوط دهم جدول شده اند.
 
نفتی ها با 6 گل کمتر خط حمله ضعیف تری نسبت به لیگ گذشته وبا 2 گل کمتر خورده خط دفاع بهتری داشته اند.
 
**تراکتورسازی تبریز با 2 پله سقوط
 
تیم تراکتورسازی تبریز، نسبت به شرایط گذشته 2 پله سقوط داشته است.تراکتورسازی تبریز در نیم فصل اول رقابت های لیگ یازدهم با 29 امتیاز چهارم شد ولی درهمین زمان در لیگ دوازدهم با 28 امتیاز ششم جدول شد.
 
تراکتورسازی تبریز با 3 گل زده کمتر خط حمله ضعیف تری نسبت به فصل گذشته و با 5گل خورده کمتر خط دفاع بهتری داشته است.
 
**صبا قم با 8 پله سقوط
 
صبای قم با 8 پله سقوط نسبت به شرایط سال گذشته خود امسال دررتبه سیزدهم جدول قرار دارد درحالی که در نیم فصل اول رقابت های لیگ یازدهم با 29 امتیاز پنجم جدول شد. صبای قم با 4 گل زده کمتر خط حمله ضعیف تر و با یک گل خورده کمتر خط دفاع قوی تر نسبت به فصل گذشته داشته است.
 
**ذوب آهن اصفهان 10 پله سقوط
 
ذوب آهن اصفهان با 10 پله سقوط درلیگ در نیم فصل اول رقابت های لیگ دوازدهم   
شانزدهم جدول شد در حالی که ذوب اهنی ها در مدت مشابه در لیگ یازدهم با 24 امتیاز ششم جدول بودند.
 
ذوب آهنی ها با 2 گل زده کمتر از خط حمله ضعیف تر و با 9 گل خورده بیشتر خط دفاع بسیار ضعیف تری نسبت به نیم فصل اول فصل گذشته داشته اند.
 
**صنعت نفت آبادان با 10 پله سقوط
 
صنعت نفت آبادان با 10 پله سقوط نسبت به نیم فصل قبل در نیم فصل اول لیگ امسال با 11 امتیاز در در رتبه هفتم قرار دارند در حالی که در فصل قبل در نیم فصل با 23 امتیاز جایگاه هفتم جدول را به خود اختصاص داده بودند.
 
صنعت نفت آبادان با 9 گل زده کمتر خط حمله ضعیف تر و با 4 گل خورده بیشتر خط دفاع ضعیف تری داشته است.
 
**داماش گیلان با سه پله سقوط
 
داماش گیلان نسبت به شرایط مشابه در فصل گذشته 3 پله سقوط داشته است داماش فصل قبل با 22 امتیاز هشتم نیم فصل اول شد در حالی که امسال با 22 امتیاز یازدهم جدول شده است.
 
داماش با 4 گل زده کمتر خط حمله ضعیف تر و با 22 خورده خط دفاع مشابه فصل قبل داشته است.
 
**پرسپولیس تهران به 3 پله سقوط
 
پرسپولیس تهران نسبت به نیم فصل لیگ گذشته 3 پله سقوط داشته است پرسپولیس در نیم فصل اول لیگ یازدهم با 21 امتیاز نهم جدول شد در حالی که امسال با 21 امتیاز دوازدهم جدول شده است پرسپولیس با لیگ گل بیشتر خط حمله قوی تر و با یک گل خورده کمتر خط دفاع بهتری نسبت به فصل گذشته داشته است.
 
**فولاد خوزستان با 7 پله صعود

فولادهای نسبت به فصل گذشته 7 پله صعود داشته اند فولاد خوزستان در نیم فصل اول رقابت های لیگ یازدهم با 20 امتیاز دهم جدول شده بود و در نیم فصل اول این دوره از لیک نیز با 29 امتیاز سوم جدول شده است فولاد با 17 گل زده بیشتر خط حمله بسیار قوی تر و با 3 گل خورده بیشتر خط حمله ضعیف تری نسبت به فصل قبل داشته است.
 
**سایپا البرز با 6 پله صعود   
 
سایپا البرز نسبت به شرایط مشابهش در فصل قبل 6 پله صعود داشته است سایپا در نیم فصل اول لیگ یازدهم با 18 امتیاز سیزده شد در حالی که در نیم فصل اول لیگ دوازدهم با 26 امتیاز هفتم شد.
 
سایپا البرز با 2 گل کمتر خط حمله ضعیف تر و با 6 گل خورده کمتر خط دفاع بهتری داشته است.
 
**فجر سپاسی شیراز با 6 پله صعود   
 
فجر سپاسی شیراز نسبت به زمان مشابه رد فصل گذشته 6 پله صعود داشته است فجر در نیم فصل اول لیگ یازدهم با 16 امتیاز چهاردهم جدول شد در حالی که در نیم فصل اول لیگ دوازدهم با 24 امتیاز هشتم جدول شد. فجر با 4 گل زده بیشتر حمله قوی تر و با 10 گل خورده کمتر خط دفاع بسیار قوی تر نسبت به فصل قبل داشته است.
 
**مس کرمان با 6 پله صعود   
 
تیم مس کرمان نیز نسبت به فصل گذشته 6 پله صعود داشته است مس کرمان در نیم فصل اول لیگ یازدهم با 16 امتیاز پانزدهم جدول شده است و در نیم فصل اول لیگ دوازدهم به 24 امتیاز نهم جدول شده است.
مس کرمان با 3 گل زده کمتر خط حمله ضعیف تر با 10 گل خورده کمتر خط دفاع ضعیف تری نسبت به گذشته دارد.
 
**ملوان بندر انزلی با 12 پله صعود   
 
تیم ملولن بندر انزلی با 12 پله صعود در نیم فصل اول لیگ دوازدهم با 29 امتیاز چهارم جدول شده است ملوانی ها در نیم فصل اول لیگ قبل  با 15 امتیاز در رتبه شانزدهم جدول جای گرفتند.
 
ملوان با یک گل زده بیشتر خط حمله قوی تر و با 4 گل خورده کمتر خط دفاع قوی تری داشته است.
 
**راه آهن شهر ری با 12 پله صعود
 
تیم راه آهن شهرری با 12 پله صعود در نیم فصل اول لیگ دوازدهم با 29 امتیاز پنجم جدول شده است راه آهن در نیم فصل اول لیگ گذشته با 15 امتیاز هفدهم جدول شد.
 
تیم راه آهن شهرری با 17 گل زده خط حمله مشابه فصل قبل و با 7 گل خورده کمتر خط دفاع به مراتب قوی تری نسبت به فصل گذشته دارد./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار