يکي از نمايندگان پارلمان آمريکا چهارشنبه اعلام کرد هيلاري کلينتون وزير امور خارجه آمريکا بيستم دسامبر در نشستي در کنگره در خصوص حمله يازده سپتامبر به کنسولگري آمريکا در بنغازي ليبي شهادت خواهد داد.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ، ايلئانا  رز لتيننن رئيس کميسيون امور خارجي مجلس نمايندگان آمريکا در بيانيه اي اعلام کرد : وزير امور خارجه آمريکا بر پايه گزارش کميسيوني که کلينتون خود تشکيل داده است و قرار است هفته آينده نهايي شود ، شهادت خواهد داد.
اين کميسيون از دو ماه پيش درباره اين حمله تروريستي که به کشته شدن کريستوفور استيونز و سه تن ديگر از ماموران آمريکايي منجر شد کار مي کند.
کلينتون اکنون بيمار است و اين هفته مجبور شد سفر دوره اي خود را به شماري از کشورهاي عربي و همه تعهدات کاري خود را لغو کند.
 جمهوريخواهان اميدوارند از او درباره تدابير امنيتي که وزارت امور خارجه آمريکا براي محافظت از کنسولگري بنغازي پيش از حمله مسلحانه يازده سپتامبر اتخاذ کرده است ، سئوال کنند.
وزير امور خارجه آمريکا اواسط اکتبر اعلام کرده بود مسئوليت مديريت و پيامدهاي اين حمله تروريستي را که در آمريکا طوفان سياسي بين دولت دموکرات و مخالفان جمهوريخواه به وجود آورد مي پذيرد.
جمهوريخواهان دولت باراک اوباما را به دادن توضيحات نادرست و متغيير در خصوص اين حمله  متهم مي کنند و از آن به عنوان بهانه اي براي اعتراض به انتصاب احتمالي سوزان رايس سفير آمريکا در سازمان ملل متحد به عنوان جانشين کلينتون به عنوان وزير امور خارجه آمريکا استفاده مي کنند.
رايس شانزده سپتامبر توضيح داده بود حمله به بنغازي احتمالا نتيجه تظاهرات ضد آمريکايي که به بي نظمي کشيده شده بوده است .
واشنگتن سپس اذعان کرد که اين حمله اقدامي تروريستي بوده است که  شبه نظاميان وابسته به القاعده طراحي و اجرا کرده اند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار