بحران و سوء مديريت شرايط آموزش و پرورش فرانسه را به شدت آشفته کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ در سال2011 شانزده هزار فرصت شغلي در بخش آموزش و پرورش در فرانسه حذف شد. در سال دوهزار و دوازده نيز شرايط مشابهي حاکم بود. 

اين شرايط براي والدين بسيار نگران کننده است. زيرا موجب افزايش جمعيت  کلاس ها مي شود و اين سوال پيش مي آيد که آيا معلم مي تواند در کلاس به کار خود ادامه دهد؟پيش از اين نيز مدارس فرانسه با مشکلاتي نظير خشونت و  مصرف مواد مخدر در ميان دانش آموزان رو به رو بود. اما آيا کاهش شمار معلمان اوضاع را وخيم تر خواهد کرد؟ 

البته بررسي آمار و ارقام حاکي است هزينه هاي آموزش و پرورش از سال هزار و نهصد و هشتاد، شصت ميليارد يورو افزايش يافته است. اين در حالي است که از آن زمان، شمار دانش آموزان  با کاهش ششصد هزار تني رو به رو بود. در واقع به نظر مي رسد برنامه ريزي و سوء مديريت مهمترين مشکلات مدارس فرانسه است. 

هزينه هاي آموزش و پرورش در فرانسه در سال دوهزار و يازده صد و سي و دو ميليارد يورو برآورد شده است. در حالي که بودجه دولت دويست و هشتاد و سه ميليارد يورو بود. همچنين بررسي هاي اخير نشان مي دهد سطح دانش کنوني دانش آموزان فرانسه در مقايسه با چهل تا پنجاه سال گذشته به شدت کاهش يافته است. 

برچسب ها: فرانسه ، آموزش ، مدیریت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار