معاون درمان وزارت بهداشت از راه اندازی رشته کارشناسی ارشد پرستاری در اورژانس خبر داد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا ، دکتر حسن امامی رضوی در كنگره سراسري طب اورژانس ضمن اعلام این خبر افزود: هم اكنون بيش از 200 متخصص طب اورژانس در كشور فعاليت دارند كه در نظر داريم اين تعداد را به بيش از دو تا سه هزار متخصص افزايش دهيم تا هيچ اورژانسي خالي از اين متخصصان نباشد.

وی افزود: متخصصان طب اورژانس در حوزه ارايه خدمت و هم در حوزه سياستگذاري به كار گرفته مي شوند و بكارگيري آنان در مسئوليت اجرايي،‌ يك فرصت است كه موجب ارتقاي خدمات درماني شده است.

دکتر امامی رضوی با بیان این که طب اورژانس از مهم ترين و بهترين رشته هايي است كه مي تواند همكاري هاي بين بخشي را تقويت كند، افزود: در عین حال براي رفع مشكلات اين رشته در تقابل با ديگر رشته ها نياز به گفتمان در محيط علمي است.

وي يادآور شد: با توجه به كمبود تعداد محدود متخصصان طب اورژانس در كشور، گستره ارايه خدمات طب اورژانس در مراكز حساس درماني، وسيع است.

دكتر امامي رضوي با توجه به اينكه در تمام مراكز مهم درماني تهران متخصصان طب اورژانس مستقر هستند، افزود: طي پنج سال اخير، تحول و تغيير شگرفي در ارايه خدمات اورژانس به مردم بوجود آمده است.

معاون درمان وزارت بهداشت تصريح كرد: استقرار متخصص مقيم در بيمارستان هاي داراي بيش از 30 هزار مراجعه كننده در سال در شهر تهران كاملاً محقق شده است و تا پايان سال در شهرستان ها نيز اجرايي خواهد شد.

وی در ادامه ارائه خدمات به مصدومين زلزله آذربايجان "ورزقان، هريس و اهر" و نيز ارايه خدمات به مصدومان واژگوني اتوبوس در لردگان به ايذه در ماه هاي اخير را كارنامه موفق اورژانس كشور خواند.

وي با اشاره به اينكه بايد آسيب هاي تهديد كننده رشته طب اورژانس را شناسايي و برطرف كنيم،گفت: آمار حوادث جاده اي و سقوط در كشور بالا است بنابراين حوزه هاي سياستگذار بايد برنامه هاي خود را علمي كنند.

دكتر امامي رضوي با اشاره به اينكه بايد هدف گذاري وزارت بهداشت ارائه خدمات طب اورژانس در بخش دولتي است، تصريح كرد: چگونگي گسترش طب اورژانس در بخش خصوصي نيز از نظر علمي بايد بررسي و راهكارهاي راهنماي باليني با همكاري دست اندركاران طب اورژانس و سياستگذاران تدوين شود.

معاون درمان وزارت بهداشت با توجه به شرايط ويژه كشور" اقتصاد مقاومتي" تاكيد كرد: با توجه به اين شرايط بايد ارايه خدمات درماني،‌ اولويت بندي شود و قبلا هم توانسته ايم در شرايط جنگ با امكانات محدود و با استفاده از راهبردهاي خاصي، خدمات درماني را بصورت ويژه به مردم ارائه كنيم./ع2

برچسب ها: پرستاری ، اورژانس ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار