مسابقه کتابخوانی از مجموعه کتاب‌های سلوک عاشورایی با جايزه سفر به كربلاي معلي برگزار می‌شود.

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران؛ مسابقه کتابخوانی از مجموعه کتاب‌های سلوک عاشورایی برگزار می‌شود.

منزل نهم از سلسله کتاب‌های سلوک عاشورایی با عنوان "بینش و نگرش" به جهت مطالب کاربردی با محتوای بصیرت و به منظور اهمیت مسئله بصیرت افزایی در فضای جامعه و در ایام ماه محرم الحرام به عنوان مرجع سوالات مسابقه در نظر گرفته شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند براي شرکت در اين مسابقه و تهیه کتاب سلوک عاشورایی با 50 درصد تخفیف به آدرس خیابان ایران، خیابان فیاض‌بخش، مسجد فائق مراجعه یا با شماره 09122853711 تماس گرفته تا کتاب و سوالات در اختیارشان قرار گیرد.

علاقمندان تا اربعین حسینی فرصت دارند تا با ارسال پاسخ سوالات به دبیرخانه مسابقه به آدرس فوق‌الذكر در اين مسابقه شرکت كنند.

خاطرنشان می‌شود به سه نفر از نفرات برگزیده کمک هزینه سفر به عتبات عالیات و به نفرات برگزیده دیگر هدایای به رسم یابود اهدا می‌شود.

در پایان یادآور می‌شود این مسابقه از سلسله مسابقات کتابخوانی خواهد بود که در راستای پیگیری تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در ارتقاء مسئله کتابخوانی در جامعه و بالاخص در میان جوانان قرار است اجرا شود.

معرفی اجمالی از کتاب "بینش و نگرش" حضرت آیت‌‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی:

عظمت قیام انسان‌‌ساز حضرت سیّدالشّهداء سبب شده است که نتوان تنها یک هدف برای آن در نظر گرفت یا تنها از یک بُعد و زاویه به آن نگاه کرد.

بر این مبنا، حضرت استاد تلاش کرده‌‌اند با مروری بر کلمات و جملات امام حسین(علیه‌‌السلام) در طول این حرکت، از مدینه تا کربلا، چارچوبی از اهداف و ابعاد این قیام ارائه کرده و ساختار بحث را با تکیه بر منابع و معارف غنیّ اسلامی، نظیر قرآن کریم و روایات اهل‌‌بیت(علیهم‌‌السلام) تکمیل نمایند تا مُراد از هر بُعد و هدفی که حضرت سیّد‌‌الشّهداء مطرح کرده‌‌اند، به درستی روشن شود.

در حقیقت، شیوه‌‌ی علمی مباحث استاد، نوعی «تفسیر روایت به آیات و روایات» است. در این شیوه، جملات کلیدی امام حسین(علیه‌‌السلام) مبنای «تئوری‌‌پردازی علمی» قرار گرفته و سپس به کمک آیاتی از قرآن کریم و سایر روایات اهل‌‌بیت(علیهم‌‌السلام) تبیین می‌‌شود. جاذبه و زیبایی این تفسیر در این است که مخاطب، در خلال این مباحث ضمن دست‌‌یابی به فهمی عمیق‌‌تر و دقیق‌‌تر از کلمات و جملات حضرت، متوجه می‌‌شود که هر یک از اهداف قیام عاشوراء را می‌‌توان از ابعاد گوناگونِ فقهی، سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و عرفانی مورد بررسی قرار داد.

مؤسسه پژوهشی فرهنگی مصابیح‌‌الهدی، دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی دوره های این مباحث را که تا کنون درباره «تحلیل قیام عاشوراء» توسّط استاد مورد بررسی قرار گرفته است ‌‌چاپ می کند.

حرکت اصلاحی امام حسین علیه السلام مقدمه ای بود برای این که امت اسلامی بصیرت پیدا کرده و شعور بیابد. حضرت می خواست خود مردم بفهمند که حق چیست و باطل کدام است؛ نه این که کسی طلب را به آن ها تحمیل کند. بینش و بصیرت که تحمیلی نیست. ما شعور داریم، فکر داریم، اما باید آن را به کار بیندازیم تا خودمان حق را از باطل تشخیص دهیم. آب که مایه حیات است، اگر مدتی طولانی در جایی بماند، گنداب می شود. شعور هم این طور است؛ تحمیلی نیست. باید در حرکت باشد و مدام تصفیه شود. فکر هم باید مثل قنات باشد که مقنی ها مدام آن را تنقیه کنند تا موانع از سر راهش برطرف شده و شرایط برای جریان داشتن آن، مساعد گردد. آن وقت است که خودش به جوشش می افتد و آب زلال و نتیجه سالم می دهد.
برچسب ها: کربلا ، سلوک ، عاشورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار