عضو کميسيون امنيت ملي با اشاره به حمله برخي معترضان به کنسولگري ايران در افغانستان گفت: از معترضان خواسته شده تا سند و مدارک خود را جهت پيگيري ارائه و تعدادي نيز براي بررسي بيشتر به ايران آمده‌اند.

محمدرضا محسني ثاني نماينده سبزه‌وار، خوشاب و جغتاي در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با اشاره به حمله برخي معترضان به کنسولگري ايران در افغانستان، گفت: آنچه مورد اعتراض قرار گرفته است از جانب بستگان افرادي بوده به ادعاي آن‌ها با عبور غير مجاز در درگيري احتمالي در ايران کشته شده‌اند که البته هرگونه درگيري از طرف مقامات محلي ايراني رد شده است.

وي در ادامه تاکيد کرد: بيشتر مهاجرت‌هاي افغانها از طريق مجاري غير قانوني صورت مي‌پذيرد لذا ادعاي آن‌ها قابل اثبات نيست و از جانب مرزباني و وزارت امور خارجه نيز مورد تاييد قرار نگرفته است.

عضو کميسيون امنيت ملي با اشاره به همکاري ايران، جهت پيگري خواسته معترضان، عنوان کرد: از معترضان خواسته شده تا سند و مدارک خود را جهت پيگيري ارائه و تعدادي نيز براي بررسي بيشتر به ايران آمده‌اند.

گفتني است، در چند روز گذشته گروهي از معترضان افغان طي تجمع اعتراضي نسبت به کشته شدن 13 شهروند افغان مقابل كنسولگري اران در هرات حضور يافته که با دخالت به موقع پليس حمله آنها دفع شد.

وزارت خارجه و مرزباني ايران هر گونه درگيري در مرز مشترک با افغانستان را رد کرده و کنسولگري ايران در حال بررسي موضوع است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار