کافئین یکی از عوامل تشدید کننده استرس است

 به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا،کارشناس دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اظهار داشت:‌ استرس يكي از عوامل تاثيرگذار بر شيوه زندگي بوده و رژيم غذايي متعادل و تمرين تنفس عميق، ساده ترين و به صرفه ترين روش هاي كنترل استرس است.

سعیده معانی با اشاره به اين كه غذاها به واسطه ويتامين ها و املاح خود سبب كاهش استرس مي شوند، افزود:‌ افزايش هورمون هاي استرس، افزايش قند و چربي خون، افزايش تنفس، تغييرات هيجاني و تضعيف ايمني بدن از مهمترين تغييراتي است كه در بدن در زمان استرس اتفاق مي افتد.

وي تصريح كرد: تغذيه در مديريت استرس نقش پررنگي دارد و برخي غذاها و نوشيدني ها، تحريكات قوي را در بدن ايجاد مي كند و مستقيما سبب بروز استرس مي شود اين تحريكات گرچه ممكن است در كوتاه مدت لذت بخش باشند ولي در دراز مدت مي توانند عوارض نامطلوبي داشته باشند.

این کارشناس تغذیه خاطرنشان كرد: كافئين سبب آزاد شدن هورمون آدرنالين در بدن و افزايش استرس مي شود و زماني كه اين ماده در حد متعادل مصرف شود، هوشياري افزايش يافته و فعاليت قلب، سيستم عصبي و عضلات نيز بالا مي رود و مصرف بيش از حد كافئين اثري مشابه استرس طولاني مدت در بدن ايجاد مي كند./ع2

برچسب ها: استرس ، کافئین ، ویتامین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار