بیماری دیابت به مرورو باعث آسیب اعصاب می شود که نورپاتی دیابتی نام دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، آسیب اعصاب هم باعث درد عصبی می شود که به معنای از بین رفتن حس اعضا و در نتیجه بوجود آمدن زخم و عفونت می باشد.

درمان های خانگی برای درد اعصاب بیماران دیابتی :

حمام آب گرم باعث افزایش جریان خون به پاها و کاهش درد و فشار می گردد.

- درد اعصاب در شب بدتر می شود و خواب راحت را از فرد می گیرد. از نوشیدنی های دارای کافئین اگر عصر به بعد خودداریشود و 8 ساعت شب هابایستی خوابید.

- کرم کپسایسین (Capsaicin) که از فلفل تند ساخته شده است و اگر آن را به محل دردمالیده باعث احساس سوزش غیرقابل تحمل می گردد. اما افرادی که برای هفته ها این کرم را می مالند، درد اعصابشان بهبود می یابد.

- بی حس کننده لیدوکائین (Lidocaine) که به صورت ژل، پماد و یا چسب موجود می باشد. این بی حس کننده به طور موقت، رضایت بخش می باشد

- برخی تحقیقات نشان داده که استفاده از روغن های گیاهی مانند روغن گل شمعدانی می تواند درد اعصاب را کم کند.

روغن اسطوخودوس کمک می کند تا درد عصبی را از ذهن بیرون شود

- روش هایی مانند یوگا و هیپنوتیزم به افراد دچار درد اعصاب کمک می کند تا زندگی بهتری داشته باشند

- روزانه ورزشبا ورزش کردن، یک ماده ضددرد طبیعی به نام آندورفین در بدن ترشح می شودهمچنین ورزش کردن موجب افزایش جریان خون به اعصاب دست ها و پاها می گردد و مواد مغذی را به اعصاب تخریبی می رساند و آنها را سالم می کند.

بر طبق یک مطالعه مشخص شده است افرادی که چهار بار در هفته و هر یک ساعت پیاده روی انجام می دهند، سرعت تخریب اعصاب در این افراد کندتر می گردد. پس باید ورزش کردن جزئی از برنامه وزانه افراد مبتلا به دیابت می باشدوهم چنین برای فرد مبتلا به دیابت کفش مناسب و میان وعده مناسب توصیه می شود ./س

برچسب ها: کاهش ، اعصاب ، دیابتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.