معاون وزیر نیرو از تشکیل کمیته مشترک بازار سرمایه و برق براي سرعت بخشيدن به امور بورس انرژي و ایجاد این بورس با محوریت برق در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران محمد بهزاد در مراسم اولین همایش ارتباط صنعت برق ودانشگاه گفت:ارتباط تنگاتنگي بين صنعت برق و دانشگاه وجود دارد و تاکنون 110 پروژه پژوهشی در بخش انتقال، 100 پروژه در بخش توزیع، 50 پروژه در امور اقتصادی و اجتماعی، 15 پروژه در کنترل تجهیزات و 20 پروژه در ارزیابی تعیین صلاحیت تامین کنندگان برق با همکاری مراکز دانشگاهی اجرا شده است.

وی افزود: مجموع هزینه پروژه های تحقیقاتی وزارت نیرو  بيش از 2 میلیارد تومان و منافع حاصل از آن حدود 7.5 برابر و در حدود  16میلیاردتومان است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی سپس با اشاره به راه اندازي بورس انرژي در كشور، ادامه داد: کمیته مشترک بازار سرمایه و برق براي سرعت بخشيدن به امور بورس انرژي تشكيل شده است و بورس انرژی با محوريت برق، به زودی راه ‌اندازی می‌شود و تمامي شرکت‌های تولیدکننده برق می‌توانند در این بازار حضور یابند.

وي تصریح کرد: با راه اندازي بورس انرژي، قیمت واقعی خرید و فروش برق شفاف خواهد شد و وزارت نیرو میزان برق و نقدینگی لازم را برای عرضه کنندگان و خریداران تضمین می کند.

بهزاد با اشاره به تامين برق در زمستان91 و تابستان سال 92، ادامه داد: وزارت نيرو آمادگی كامل براي تامين برق كشور را دارد و از مشتركان نيز درخواست می شود حداکثر مشارکت برای صرفه جویی را اعمال کنند تا بتوانيم تابستان سال آینده را مانند 3 تابستان گذشته بدون خاموشی سپری كنيم.

بهزاد با بیان اينكه صنعت برق كشور اهمیت بسيار زيادي براي ارتباط صنعت برق و دانشگاه قائل است، خاطرنشان کرد: موفقيت هاي حاصل شده در صنعت برق كشور نتيجه و دستاورد ارتباط موفق بین صنعت برق و دانشگاه  است.

وي در پایان گفت: ارتباط بين صنعت برق و دانشگاه موضوع تازه اي نيست و از سال 62 تاكنون اين دو با يكديگر ارتباط تنگاتنگي داشته اند./س
برچسب ها: صنعت ، برق ، دانشگاه ، نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار