بعضی از رانندگان طمع‌کار در ایستگاه‌های تاکسی با سوار کردن مسافر به صورت دربستی شهروندان کرمانی را در این روزهای سرد پاییزی کلافه کرده‌اند.

به گزارش گروه استان دهاي باشگاه خبرنگاران ، رانندگان تاکسی‌ها موظف هستند از سیاست‌‌های مدیریتی سازمان تاکسیرانی پیروی کنند، اما هنگامی که بی‌نظمی‌ها و عدم رعایت قوانین در سطح شهر مشاهده می‌شود، مسئولیت سازمان تاکسیرانی زیر سئوال می‌رود.

موج گرانی‌ها سبب شده تا رانندگان تاکسی بیشتر ترجیح دهند با توقف در ایستگاه‌های تاکسی به جابه‌جایی مسافران به صورت دربستی بپردازند و موجب گلایه شهروندان کرمانی شوند.

عده‌ای از دانشجویان و دانش‌‌آموزانی در کرمان که از تاکسی‌ها به عنوان سرویسی مطمئن استفاده می‌کنند در ساعت‌های پایانی روز و شب برای تردد با مشکل کمبود تاکسی روبه‌رو هستند و این موضوع موجب نگرانی خانواده‌ها شده است.

بسیاری از شهروندان معتقدند توزیع ناعادلانه تاکسی‌ها در سطح شهر و عدم نظارت تاکسیرانی علاوه بر اینکه موجب شده بسیاری از مسیرهای فرعی بدون تاکسی باشند و در مسیرهای اصلی هم با وجود مسافرانی که منتظر تاکسی هستند، تاکسی‌های صف کشیده‌ای به چشم می‌خورد که رانندگان فقط با گرفتن کرایه دربستی خود را موظف به حمل و نقل می‌دانند.

مسئولان تاکسیرانی پاسخگو نیستند

برخی از رانندگان تاکسی‌های دربستی این شغل را مناسب بازنشستگان می‌دانند و می‌گویند اقساطی بودن اکثر تاکسی‌ها، افزایش سوخت و استهلاک خودروها، آن‌ها را وادار می‌کنند تا برخلاف میل باطنی به این‌کار بپردازند.

بسیاری از رانندگان هم با بی‌تفاوتی برای مسافران تکلیف تعیین می‌کنند و می‌گویند: دوره دلسوزی‌ها به پایان رسیده و آن‌هایی که توانایی گرفتن تاکسی دربستی ندارند باید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند و یا نیم ساعت منتظر بمانند تا تاکسی‌‌‌هایی که مسافر برده‌اند به مبدا بازگردند.

ناگفته نماند این زمان بستگی به مسافت مسیر دارد آن ‌‌هم در صورتی که راننده قصد برگشت به مسیر را داشته باشد و به اصطلاح مسافر دربستی به پستش نخورد.

به گفته مردم چنین به‌ نظر می‌رسد که نه‌تنها وظیفه بازرسی و نظارتی تاکسیرانی مورد غفلت قرار گرفته بلکه با اعتماد به نفس بالایی که رانندگان دارند احتمال چشم‌پوشی تاکسیرانی از خطای تاکسی‌های دربستی بعید نیست.

کرایه‌ها با سردی هوا افزایش می‌یابد

به دلیل اعلام نشدن نرخ واحد از سوی سازمان تاکسیرانی و عدم نصب برچسب بر روی شیشه تاکسی‌ها، افزایش کرایه‌ها مختص فصل خاصی از سال نیست در تابستان بسیاری از رانندگان هزینه استهلاک خودرو و روشن کردن کولر را هم به نرخ کرایه‌ها اضافه می‌کردند که با وجود گلایه‌های مسافران و ارسال شکایت به تاکسیرانی باز هم رانندگان، پیروز دعواهای روزانه بودند.

با سرد شدن هوا و افزایش بارندگی در استان کرمان این بار هم برخی از رانندگان آب‌گرفتگی معابر را بهانه‌ای برای افزایش نرخ کرایه می‌دانند.

بی‌تفاوتی و خونسردی برخی از رانندگان تاکسی می‌تواند از این رو باشد که بسیاری این شغل را شغل دوم خود می‌دانند و در حالی از سهمیه بنزین دولت استفاده می‌کنند به خدمت‌رسانی شهروندان نمی‌پردازند که این عمل تخلف به‌شمار می‌رود و نظارت بیشتر تاکسیرانی تا حدودی می‌تواند معضل بیکاری را برای جوان‌‌های جویای شغل کاهش دهد.

برای بررسی بیشتر این موضوع چند بار با مدیر روابط عمومی سازمان تاکسیرانی کرمان برای انجام مصاحبه با رئیس تاکسیرانی کرمان تماس برقرار کرد که بر خلاف قول مساعد برای انجام مصاحبه وقت‌های تعیین شده برای این گفت‌و‌گو از سوی تاکسیرانی لغو و مدیر تاکسیرانی شهر کرمان پاسخگو نیست./ج1

برچسب ها: کرمان ، راننده ، تاکسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.