معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت : استفاده از نتایج طرح‌های تحقیقی پژوهشی در موفقیت و اثربخشی امور فرهنگی و ترویجی نقش اساسی ایفا می‌کند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی با اشاره به اولویت‌های پژوهشی مجموعه‌های فرهنگی آستان قدس رضوی توجه به نیازهای فکری اقشار مختلف و مسائل روز جامعه را منوط به بازنگری در اولویت‌های پژوهشی عنوان کرد و افزود : موضوعات جدیدی نظیر سبک زندگی اسلامی، طبقه‌بندی علوم اسلامی و انسانی و دیگر موضوعاتی از این دست می‌تواند در اولویت موضوعات پژوهشی مراکز پژوهشی مجموعه قرار گیرد.

وی تعامل سازنده و مفید موسسات فرهنگی آستان قدس با سایر مراکز آموزشی و پژوهشی کشور در عرصه تحقیق و پژوهش را منجر به هم‌افزایی و یافتن ظرفیت‌های جدید در این زمینه عنوان کرد و افزود: با وجود ظرفیت میلیونی زائران بارگاه منور رضوی لازم است که زائران بتوانند از نتایج پژوهش‌های کاربردی مرتبط با موضوع زائر و زیارت بهره‌مند شوند؛ بر همین اساس در آینده شاهد فعالیت بیشتر گروه مطالعات زائر در بنیاد پژوهش‌های اسلامی خواهیم بود.

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی در زمینه محورهای پژوهشی که در دبیرخانه شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی دنبال می‌شود، گفت: خردورزی، پژوهش و دانش، فراهم آوردن امکانات لازم برای انجام مطالعات و پژوهش‌های ضروری در حوزه اسلام و موضوعات مورد نیاز برای جامعه اسلامی، تشکیلات مستقل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی از محورهای اقدامات پژوهشی در این دبیرخانه محسوب می‌شود که بر اساس آن تا به حال در حدود 14 میلیون جلد کتاب را نیز منتشر کرده است. /س

برچسب ها: متناسب ، نیاز ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.