برگزیدگان ششمین جشنواره فیلم پروین اعتصامی در بخش نیلوفر سیمین،نیلوفر زرین، نخستین کارگاه تخصصی فیلم کوتاه مستقل و انجمن فیلم کوتاه ایران مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛برگزیدگان ششمین جشنواره فیلم پروین اعتصامی با حضور جمعی از هنرمندان در سالن اندیشه حوزه هنری معرفی شدند.

در بخش ویژه فرناز قیصری‌ پور؛مدیرعامل «خانه حمایت از زنان هنرمند ایرانیان» و کیانوش غریب‌پور مدیر هنری جشنواره از اعظم نجفیان به خاطر فیلم «در راه ویلا» برای تصویرگری نقاشانه و روایت غیرخطی هماهنگ با روانشناسی - رفتار شخصیت‌ها با اهدای دیپلم افتخار و ۵ میلیون ریال جایزه نقدی تقدیر کردند.

همچنین؛بهترین نامگذاری فیلم نیز به فیلم «زنی زیر یخ‌ها آواز می‌خواند» تعلق گرفت و پوران صارمی نیز به خاطر فیلم «فصلی از هستی»؛ فیلم «پرتره پروین اعتصامی» مورد تقدیر قرار گرفت.

در بخش نیلوفر سیمین،گلاب آدینه، محمدرضا اصلانی، احمد الستی به روی سن آمدند و با اهدای دیپلم افتخار و ۵ میلیون ریال جایزه نقدی از برگزیدگان این بخش تجلیل کردند.

جایزه بهترین کارگردانی زن به مریم فتحی ‌فر برای کارگردانی فیلم‌ های «با هم» و «وندا»‌ تعلق گرفت و در بخش بهترین فیلم‌نامه ‌نویسی زن، الیکا رضایی برای فیلم ‌نامه ‌نویسی فیلم «بار دیگر خاطراتی که دوست دارم» مورد تجلیل قرار گرفت. در ضمن از فیلم «باران اگر» نیز تقدیر شد.

در بخش بهترین تصویربردار زن،از نرگس ضیاء الملکی برای تصویربرداری فیلم «وقتی رشته خیالاتم از دست برود» تقدیر شد و بهترین تدوینگر زن، فائزه عزیزخانی برای تدوین فیلم «پشت بام» شناخته شد.

بهترین پژوهشگر زن نیز کاترین غلامی برای پژوهش فیلم «عروس خون» معرفی شد و در بخش بهترین بازیگر زن به آیدا نصری بازیگر نوجوان فیلم «من شیرینم» دیپلم افتخار تعلق گرفت.

همچنین دیپلم افتخار هیئت داوران برای بازی درونی و مینی‌ مالستی مؤثر به ژیلا شاهی برای نقش‌آفرینی در فیلم «عریان» اهدا شد و شیرین آقارضا کاشی برای بازی در فیلم «پشت بام» به عنوان یکی بهترین بازیگران زن شناخته شد.

در بخش انیماتور زن نیز لیلا شعبانی‌ نژاد برای انیماتور فیلم «ماسوله» جایزه گرفت و در پایان این بخش هاجر معماریان برای تهیه فیلم «فصل سرد»‌ مورد تقدیر واقع شد.

در بخش نیلوفر زرین علی معلم، محمدرضا اصلانی، سیدهادی منبتی، احمد الستی، مازیار رضاخانی و هنگامه قاضیانی به روی سن آمده و از برگزیدگان این بخش با اهدای دیپلم افتخار و ۱۰ میلیون ریال جایزه نقدی تقدیر کردند.

در بخش بهترین فیلم داستانی، روح‌الله اکبری برای فیلم «شیرینم»، قادر فریور برای فیلم «قارال»‌ و اسماعیل منصف برای فیلم «عریان» مورد تقدیر قرار گرفتند.

در بخش فیلم مستند، با تقدیر از فیلم «خانه سنگ ندارد» دیپلم افتخار و جایزه نقدی به آزاده بیزارگیتی برای فیلم «فرشته ‌ای روی شانه راست‌« تعلق گرفت.

در بخش فیلم تجربی نیز عاطفه خادم‌ الرضا برای فیلم «طنین» دیپلم افتخار هیئت داوران را به خود اختصاص داد و تندیس نیلوفر زرین به مریم فخیمی برای فیلم «بیگانی» رسید.

در بخش بهترین فیلم پویانمایی، بهرام عظیمی برای کارگردانی فیلم «ماسوله» دیپلم افتخار هیئت داوران را از آن خود کرد و همچنین با تقدیر از فیلم «من همسرم و گاومون»‌ از ساره شفیعی‌ پور برای فیلم «بالاتر از ابرهای خاکستری» جایزه گرفت.

جایزه ویژه هیئت داوران نیز به فیلمی که بیشترین نگاه شاعران در آن بود، فیلم «زنی زیر یخ‌ها آواز می‌خواند» به مریم خلیلی‌ زاده تعلق گرفت و بهترین فیلم جشنواره «شیر تلخ» به کارگردانی ناصر ضمیری بود که تندیس نیلوفر زرین، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به خود اختصاص داد.

در ضمن دیپلم افتخار هیئت داوران برای جوان‌ترین بانوی فیلم‌ساز (۱۳ ساله) به فاطمه امجدی مسلمان برای ساخت فیلم «اگه چی بشه چی» تعلق گرفت.

در بخش اهدای جایزه نخستین کارگاه تخصصی فیلم کوتاه مستقل مهدی یار محمدی به احسان جعفری برای فیلم «جعبه‌ها» دیپلم افتخار و حمایت ۶ ماهه کارگاه تخصصی فیلم مستقل را اهدا کرد.

پس از آن یلدا جبلی و مریم فخیمی روی سن آمده و دیپلم افتخار بهترین فیلم کوتاه را به الیکا رضایی برای فیلم «بار دیگر خاطراتی که دوست می‌داشتم» اهدا کردند.فیلم «دور دست» به کارگردانی کاوه قهرمانی دیپلم افتخار بهترین فیلم‌نامه‌ نویسی را به خود اختصاص داد.

در بخش بهترین فیلم ‌برداری نیز علی محمد قاسمی برای فیلم «پرسیان» جایزه گرفت و بهترین بازیگر مرد رضا بهبودی برای فیلم «ایستگاه ۴۴» و بهترین بازیگر زن شیرین آقارضا کاشی برای فیلم «پشت بام»‌ شناخته شد./ه


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار