بيش از 80 درصد مردم روسيه هرگز قانون اساسي اين كشور را نخوانده اند و 59 درصد از محتواي این قانون درك كلي دارند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، قانون اساسی روسیه همچون بسیاری دیگر از کشورها مهمترین سند حقوقی کشور است که در همه‌پرسی روز ۱۲ دسامبر ۱۹۹۳ جایگزین قانون اساسی جمهوری فدراتیو شوروی سوسیالیستی شد که در ۱۲ آوریل ۱۹۷۸ به تصویب رسیده بود.

در این قانون ساختار فدرال کشور تشریح شده است. بر این اساس فدراسیون روسیه متشکل از تعدادی جمهوری، ۶ ناحیه خودگردان، ۱۰ ناحیه خودمختار، تعدادی منطقه و دو شهر فدرال (مسکو و سن پترزبورگ) است.

اما بر اساس نتايج نظرسنجي كه مركز سراسري مطالعه افكار عمومي روسيه انجام داده و رسانه های این کشور آنرا منتشر کرده اند، بيش از 80 درصد مردم روسيه هرگز قانون اساسي اين كشور را نخوانده اند. در اين ميان، 59 درصد از محتواي قانون اساسي درك كلي دارند، و 22 درصد مطلقاً تصوري از آنچه در قانون اساسي كشور آمده است، ندارند.

همچنین بيشتر مردم روسيه فقط تصوري از محتواي قانون اساسي دارند: 18 درصد اين سند را خوانده اند، 59 درصد با قوانين آن آشنا هستند و از هر پنج نفر يك نفر اطلاعي از محتواي قانون اساسي كشور ندارد.

در اين ميان، 45 درصد پرسش شوندگان معتقدند كه قانون اساسي روسيه نياز به تكميل شدن دارد در مقابل 47 درصد با تغييرات مكرر قانون اساسي مخالفند .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار